رژیم سوئد | عوارض جانبی رژیم سوئدی


مردم کشورهای شمال اروپا و ساکنان سوئد ، نروژ و دانمارک به دلیل سبک زندگی سالم و ساده خود در جهان شناخته شده اند. ساکنان این کشورها معمولاً رژیم نوردیک را دنبال می کنند که بسیار شبیه رژیم مدیترانه ای است. با این حال این رژیم سوئدی توانسته توجه بسیاری را در جهان به خود جلب کند و به افراد زیادی کمک کند تا وزن خود را کاهش دهند و در مدت کوتاهی به یک بدن ایده آل تبدیل شوند.

رژیم سوئد چه رژیمی است؟

رژیم سوئد چه رژیمی است؟

این رژیم یک برنامه رژیم غذایی کوتاه مدت است که به طور خاص برای کاهش وزن طراحی شده است و می تواند وزن شما را در عرض دو هفته سه تا ده کیلوگرم کاهش دهد. این رژیم دارای محدودیت های مهمی است و اعتقاد بر این است که می تواند متابولیسم بدن شما را به سرعت افزایش دهد. به همین دلیل است که این رژیم تضمین می کند که وزن از دست رفته تا دو سال بعد به بدن بازگردانده نمی شود.

متخصصان تغذیه توصیه می کنند بعد از اتمام رژیم و بعد از هفته دوم رژیم را به طور کامل کنار بگذارید و در صورت تمایل آن را سه ماه بعد تکرار کنید. ادامه رژیم غذایی به شدت توسط متخصصان تغذیه توصیه نمی شود.

مطالعه: رژیم سلیاک چیست؟

قوانین دولت:
از مصرف چای ، قهوه و نوشابه خودداری کنید.
روزانه 2 لیتر آب بنوشید.
• رژیم را بیش از 13 روز ادامه ندهید. رژیم خود را قبل از روز ششم متوقف نکنید.
• رژیم غذایی را کمتر از سه ماه تکرار نکنید.
• می توانید محل ناهار و شام را در یک روز تغییر دهید.

چه غذاهایی در رژیم سوئدی مجاز است؟

• گوشت ، مرغ ، بوقلمون ، ماهی و صدف
• تخم مرغ آلی
سبزیجات روی زمین رشد می کنند: مانند کلم ، گل کلم ، قارچ ، خیار ، پیاز ، فلفل ، گوجه فرنگی ، کلم بروکلی ، کلم بروکسل ، مارچوبه ، کدو ، بادمجان ، زیتون ، اسفناج ، کاه ، آووکادو و غیره.
• لبنیات طبیعی: مانند ماست ، کره ، خامه ترش ، پنیر خامه ای ، پنیرهای چرب و غیره.
• آجیل خشک: مانند گردو ، بادام ، تخمه آفتابگردان ، تخمه کدو ، آجیل ، بادام زمینی (محدود) و غیره.

داشتن رژیم غذایی یکی از موارد ضروری برای کاهش وزن است. برای مشاهده آن کلیک کنید.

نوشیدنی ها: آب (حداقل 2 لیتر در روز) ، قهوه و چای (بدون شیرین کننده و بدون شکر!)
• روغن های گیاهی
• برخی از غلات مانند جو و چاودار مجاز است.
چه غذاهایی در رژیم غذایی مجاز نیست؟
• نوشابه ، آب میوه های شیرین و فراوان

شیر نازک و طبیعی است زیرا می تواند حاوی مقدار زیادی قند شیر باشد.
• روغن های تصفیه شده و مارگارین
دسرها: کیک ، شکلات ، شکلات ، بستنی ، گرانول ، شیرین کننده های مصنوعی و محصولات لبنی با قند بالا.
• موسلی ، نان ، ماکارونی ، برنج ، سیب زمینی ، سیب زمینی سرخ کرده ، سیب زمینی سرخ کرده ، فرنی ، لوبیا و عدس. این مواد حاوی مقدار زیادی کربوهیدرات هستند.

موضوعات مرتبط: رژیم ژنتیکی

فواید رژیم غذایی

ارزش غذایی:
مانند رژیم مدیترانه ای ، رژیم سوئدی نیز مواد مغذی زیادی را برای بدن انسان تأمین می کند. به عنوان مثال ، در طول این رژیم غذایی ، غلات سبوس دار ، میوه ها و سبزیجات می توانند بسیاری از غذاهای بدون کالری را برای بدن تامین کنند. خوردن انواع توت ها می تواند منبع آنتی اکسیدان برای بدن باشد و توجه بیشتر به ماهی می تواند اسیدهای چرب امگا 3 را به رژیم غذایی شما اضافه کند.

همه آنها گروههای اصلی غذایی در رژیم سوئدی هستند. همچنین از غذاهای فرآوری شده استفاده نمی شود و این به تنهایی به سلامت بدن کمک زیادی می کند.

سلامت کلی بدن

سلامت کلی بدن

دو مطالعه ، یکی به مدت شش ماه و دیگری به مدت 12 هفته ، نشان داد که رژیم سوئدی می تواند فشار خون را کاهش دهد. مطالعه دیگری که بر روی گروه بزرگی از بیماران در مدت زمان طولانی مورد بررسی قرار گرفت ، نشان داد که می تواند از سکته مغزی و حمله قلبی جلوگیری کند. برای مشاهده رژیم لاغری هم اکنون کلیک کنید.

آگاهی زیست محیطی
رژیم سوئد تأثیرات مخرب بسیار کمتری بر محیط زیست دارد و می تواند تا حد زیادی به حفظ طبیعت و کره زمین کمک کند.

ثبات
رژیم سوئدی نه تنها از نظر زیست محیطی پایدار است (بر مصرف غذاهای تولید شده با روشهای پایدار تأکید دارد) بلکه شیوه زندگی افراد را نیز تغییر می دهد. افرادی که این رژیم را انتخاب می کنند معمولاً به خوردن غذاهای ساده تشویق می شوند و محدودیت های غذایی زیادی در این رژیم وجود ندارد.

پیشنهادات خوب: رژیم غذایی ساحلی جنوبی

عوارض جانبی رژیم غذایی

هزینه بالا: همه محصولات مجاز در این رژیم ، از جمله ماهی و سایر محصولات ارگانیک ، می توانند گران باشند. غذاهای دریایی جزء اصلی این رژیم غذایی است و دسترسی به آن در شهرها و کشورهای دور از دریا می تواند مشکل و گران باشد. گرفتن مزارع ارگانیک و استفاده از محصولات آنها نیز می تواند هزینه این رژیم را افزایش دهد.

تمپورابا
یافتن و تهیه غذاها در رژیم سوئدی علاوه بر گران بودن ، می تواند زمان بر باشد. از آنجا که استفاده از غذاهای فرآوری شده در رژیم سوئدی توصیه نمی شود ، باید زمان زیادی را صرف تهیه و پخت غذاهای بیشتر از این رژیم در خانه کنید. علاوه بر این ، متخصصان تغذیه و رژیم درمانی معتقدند که غذاهای رژیم سوئدی باید به آرامی و آگاهانه مصرف شوند.

رژیم سوئد چطور؟

اندکی پس از معرفی آن به یک روند جهانی تبدیل شد. امروزه بسیاری از مردم جنوب آسیا و خاورمیانه از این رژیم استقبال کرده و از آن پیروی می کنند. با مرور نظرات افرادی که از این رژیم پیروی کرده اند ، می توان دریافت که ادعاهای این رژیم مبنی بر کاهش سریع وزن در کوتاه مدت درست است و همه پیروان رژیم چنین کاهش وزن را تجربه کرده اند.

با این حال ، بسیاری از متخصصان تغذیه در سراسر جهان معتقدند که کاهش وزن در مدت زمان کوتاه و به شدت شدید می تواند بدن را شوکه کرده و حتی در طولانی مدت منجر به اضافه وزن شود. کاهش مایعات بدن و دریافت کمتر از 1000 کالری در روز از جمله مشکلات جدی این رژیم است که کارشناسان به آن اشاره کرده و پارامترهای مضر برای بدن را در نظر می گیرند.

آیا رژیم سوئدی برای من مناسب است؟

آیا رژیم سوئدی برای من مناسب است؟

رعایت رژیم غذایی برای زنان باردار ، دیابتی ها و افراد مبتلا به بیماری های زمینه ای توصیه نمی شود. همچنین ، اگر به غذاهای دریایی تازه دسترسی ندارید یا علاقه ای به خوردن ماهی و میگو ندارید ، ممکن است در رعایت رژیم دچار مشکل شوید. رعایت این رژیم برای افراد بالای 35 سال توصیه نمی شود.

تجربه رژیم سوئد

این رژیم برای کاهش سریع وزن در مدت زمان کوتاه طراحی شده است و تمرکز اصلی آن بر استفاده از غذاهای تازه است. پیروی از این رژیم می تواند دشوار باشد ، اما افرادی که از این رژیم پیروی کرده اند در مدت دو هفته شاهد کاهش وزن بین 5 تا 9 کیلوگرم بوده اند.

نکته مهم برای رعایت رژیم غذایی ، پرداخت روزانه 2 لیتر آب است. افرادی که از این رژیم پیروی می کنند معمولاً دچار کم آبی بدن می شوند و خستگی و بی حالی را تجربه می کنند. بسیاری از متخصصان تغذیه نیز معتقدند که به دلیل کاهش سریع مایعات بدن ، افراد در ابتدای رژیم کاهش وزن شدید را تجربه می کنند.

در حالی که در رژیم های دیگر ، کم آبی بدن رخ نمی دهد و در نتیجه کاهش وزن شیب کمتری را دنبال می کند.
بسیاری از افرادی که رژیم را امتحان کرده اند معتقدند که پیروی از دستورالعمل های این رژیم به صورت گروهی و ایجاد کمپین های کاهش وزن ، راهی م effectiveثر برای کاهش وزن است. این کمپین ها می تواند شرایط رژیم غذایی را برای افراد آسان کرده و افراد را تشویق کند تا در عرض دو هفته سعی کنند وزن خود را کاهش دهند.

خلاصه مقاله

این رژیم یکی از رژیم های نسبتاً دشوار اما بسیار م effectiveثر در زمینه کاهش وزن است. اعتقاد بر این است که با افزایش سطح متابولیسم در کمتر از 15 روز ، می تواند باعث کاهش وزن قابل توجهی در انسان شود. هر دوره رژیم غذایی 14 روز است و باید حداقل 90 روز بین هر دوره باشد.

مصرف روزانه دو لیتر آب یکی از مهمترین عناصر در رژیم سوئدی است ، زیرا به دلیل برنامه های غذایی دقیق ، افراد به راحتی می توانند دچار کم آبی و خستگی شدید شوند. در بسیاری از موارد عدم توجه به این نکات باعث می شود افراد رژیم غذایی سوئدی را خیلی زودتر کنار بگذارند. این رژیم علاوه بر فواید بسیار ، می تواند زمان بر و گران باشد.

مهمترین نقطه قوت این رژیم این است که به محیط زیست آسیب نمی رساند. رعایت این رژیم برای زنان باردار و بالای 35 سال توصیه نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید