رژیم اینترنتی | متخصص تغذیه و رژیم درمانی بالینی


رژیم غذایی اینترنتی گفته می شود رژیم غذایی با ارسال اطلاعات و مشخصات به بهترین متخصص تغذیه به صورت آنلاین دریافت می شود. رژیم آنلاین یا حضوری متخصص تغذیه آنچه دریافت می کنید شامل وعده های غذایی اصلی و میان وعده ها بر اساس اطلاعاتی است که به متخصص تغذیه خود می دهید.

یک رژیم غذایی سالم باید به حفظ و بهبود سلامت کلی بدن کمک کند و شامل همه غذاها ، مایعات ، اسیدهای آمینه ، اسیدهای چرب ضروری ، ویتامین ها و غیره باشد. در برخی موارد ، بسته به نوع بیماری ، فرد باید از رژیم غذایی خاصی به نام رژیم درمانی پیروی کند.

رژیم غذایی اینترنتی

هدف از رژیم آنلاین چیست؟

با افزایش نگرانی های زندگی ، افراد معمولاً وقت کافی برای مراجعه حضوری به مشاوره تغذیه خوب ندارند ، بنابراین پزشک برنامه رژیم غذایی را به صورت آنلاین تهیه کرده است. با این روش ، فرد به وب سایت پزشک متخصص مورد نیاز مراجعه می کند ، فرم مربوط به رژیم غذایی آنلاین را پر می کند و پس از چند روز ، متخصص تغذیه آنها را بررسی می کند و برنامه رژیم غذایی مناسب را برای فرد ارسال می کند.

توجه داشته باشید که نکات تغذیه ای در مورد رژیم آنلاین نیز در اختیار شما قرار می گیرد و اگر سوالی داشتید می توانید آن را با او در میان بگذارید.

تفاوت بین رژیم غذایی آنلاین و حضور در چیست؟

برخی تصور می کنند که ممکن است این دو رژیم غذایی متفاوت باشند ، اما اینطور نیست و تنها تفاوت این است که شما با رژیم معمولی به مطب پزشک مراجعه می کنید و او شخصاً س questionsالات مربوطه را می پرسد ، اما در رژیم غذایی اینترنتی سوالات و اطلاعات به صورت مکتوب است.

از رژیم های غیرقابل پیش بینی پیروی نکنید:

برخی از افراد سعی می کنند با حذف برخی غذاها از وعده های غذایی خود ، وزن خود را کاهش دهند ، این به هیچ وجه درست نیست زیرا همه افراد اطلاعات کافی در مورد تغذیه ندارند و بنابراین رژیم نیز می تواند. غذای اشتباه به بدن شما آسیب می رساند. با رژیم غذایی توسط یکی متخصص تغذیه خوب همه غذاها را در مقادیر مشخص بخورید و وزن شما تضمین شده است.

رژیم غذایی اینترنتی

مقاله رژیم غذایی آنلاین را بیشتر بخوانید

یک رژیم غذایی سالم چیست؟

داشتن رژیم غذایی سالم به معنای محدودیت های شدید ، لاغری غیرمنطقی یا محرومیت از غذاهایی که دوست دارید نیست. بلکه به معنای احساس خوب ، داشتن انرژی بیشتر ، بهبود سلامتی و افزایش روحیه است.

داشتن رژیم غذایی سالم کار سختی نیست. اگر در مورد رژیم ها و دستور العمل های رژیم غذایی گیج شده اید ، تنها نیستید. در اینجا دکتر شادنوش متخصص تغذیه اطلاعات کاملی در مورد غذاهای خوب و مناسب به شما می دهد.

حقیقت این است که اگرچه برخی غذاها یا غذاهای خاص تأثیرات قابل توجهی بر روحیه فرد دارند ، اما رژیم کلی شما مهم است. سنگ بنای یک رژیم غذایی سالم جایگزینی غذاهای فرآوری شده با غذاهای واقعی است. غذاهای تا حد ممکن به غذاهای تهیه شده در طبیعت می توانند تفاوت چشمگیری در تفکر ، ظاهر و احساسات شما ایجاد کنند.

با این دستورالعمل های ساده می توانید یک رژیم غذایی خوشمزه ، مغذی و متنوع ایجاد کنید که برای بدن و ذهن شما مناسب است.

اصول یک رژیم غذایی سالم

لازم نیست برخی الگوها را از رژیم غذایی خود حذف کنید ، بلکه می توانید سالم ترین گزینه ها را از هر الگو انتخاب کنید.

  • پروتئین- این انرژی را برای ایستادن و تمرین و نظارت بر عملکردهای تشخیصی و خلقی به شما می دهد. مصرف بیش از حد پروتئین می تواند برای افراد مبتلا به بیماری کلیوی خطرناک باشد. تحقیقات نشان می دهد که بسیاری از ما به پروتئین با کیفیت خوب ، به ویژه با افزایش سن نیاز داریم.
  • چربی- همه چربی ها یکسان نیستند. همانطور که چربی های بد می توانند خطر ابتلا به برخی بیماری ها را افزایش دهند ، چربی های خوب نیز از مغز و قلب شما مراقبت می کنند. چربی هایی مانند امگا 3 برای سلامت جسمی و روانی ضروری هستند.
  • فیبر- خوردن غذاهای سرشار از فیبر می تواند به کاهش خطر بیماری های قلبی ، سکته مغزی و دیابت کمک کند. فیبر همچنین می تواند پوست را بهبود بخشد و به روشن شدن پوست کمک کند.
  • کلسیم- دریافت ناکافی کلسیم در رژیم غذایی باعث ایجاد اضطراب ، افسردگی و مشکلات خواب می شود. صرف نظر از جنسیت و سن ، خوردن غذاهای غنی از کلسیم و دریافت مقدار کافی منیزیم ، ویتامین D و پتاسیم برای کمک به کلسیم در انجام وظایف ضروری است.
  • کربوهیدرات- کربوهیدراتها منبع اصلی انرژی هستند. اما بیشتر آنها باید از کربوهیدراتهای پیچیده و تصفیه نشده (سبزیجات ، غلات و میوه ها) به جای شکر و کربوهیدراتهای تصفیه شده تهیه شوند. قطع نان سفید ، نان خامه ای ، نشاسته و شکر می تواند از جهش سریع قند خون ، نوسانات خلقی و تشکیل انرژی و چربی به ویژه در اطراف کمر جلوگیری کند.

رژیم غذایی اینترنتی

از رژیم غذایی سالم پیروی کنید.

بهترین دستاورد این است که هر از گاهی تغییرات کوچکی ایجاد کنید. حفظ هدف در سطح ملایم می تواند به شما در رسیدن به نتیجه بلندمدت کمک کند که بدن شما از خوردن غذاهای مورد علاقه خود احساس محرومیت می کند.

با گامهای کوچک قابل کنترل مانند افزودن سالاد به رژیم غذایی خود یکبار در روز ، به یک رژیم غذایی سالم فکر کنید. هنگامی که این تغییرات کوچک به یک عادت تبدیل شد ، می توانید گزینه های سالم را اضافه کنید.

برای موفقیت آماده شوید.

همه چیز را ساده نگه دارید تا برای موفقیت آماده شوید. داشتن رژیم غذایی سالم نباید پیچیده باشد. به جای نگرانی در مورد شمارش کالری ، به مواردی مانند رنگ ، تنوع و طراوت فکر کنید. به فکر اجتناب از غذاهای فرآوری شده و انتخاب مواد تازه باشید.

غذای خود را آماده کنید. تغییرات درست را در رژیم غذایی خود ایجاد کنید. برچسب های مواد غذایی را بخوانید تا بدانید چه مقدار قند یا چربی های ناسالم در غذاهای فرآوری شده وجود دارد. روی احساسی که بعد از غذا خوردن دارید تمرکز کنید و سعی کنید با انتخاب گزینه های تغذیه سالم بدن خود را هیدراته نگه دارید.

اعتدال: در همه رژیم های سالم ضروری است

اعتدال در رژیم غذایی به معنای خوردن به اندازه بدن است. برای بسیاری از ما ، اعتدال به معنای خوردن کمتر از نیاز بدن است. اما این بدان معنا نیست که غذاهای مورد علاقه را کنار بگذارید. خوردن گهگاه غذاهای مورد علاقه خود از یک وعده غذایی به غذای دیگر مجاز است ، مشروط بر اینکه غذاهای مصرفی در سایر وعده های غذایی رعایت شود.

کاهش وعده ها را در نظر بگیرید. زودتر از سیر شدن غذا را متوقف کنید ، زیرا مغز برای ارسال کامل پیام به زمان نیاز دارد. در صورت امکان با دیگران غذا بخورید. غذا خوردن به تنهایی ، به ویژه جلوی تلویزیون یا کامپیوتر ، می تواند منجر به پرخوری شود. میان وعده ها را در خانه محدود کنید. به جای خرید تنقلات و در دسترس قرار دادن آنها در خانه ، گزینه های سالم را انتخاب کنید و هر زمان که می خواهید به خودتان پاداش بدهید ، بیرون بروید و میان وعده مورد علاقه خود را از بیرون خریداری کنید.

بیشتر اوقات ما همیشه به اندازه دلخواه غذا نمی خوریم. گاهی اوقات ما برای از بین بردن استرس یا غلبه بر احساسات ناخوشایند مانند غم ، تنهایی یا کسالت غذا می خوریم. با یادگیری راه های سالم برای مدیریت استرس و احساسات ، می توانیم بر وعده های غذایی مسلط شویم.

از خوردن غذا در اواخر شب خودداری کنید. شام را زود بخورید و تا صبح روز بعد به مدت 14 تا 16 ساعت چیزی نخورید. تحقیقات نشان می دهد که خوردن تنها زمانی که بیشترین فعالیت را دارید ، به سیستم گوارشی شما زمان بیشتری برای استراحت می دهد و به حفظ وزن متعادل کمک می کند.

میوه ها و سبزیجات کالری کمی دارند و سرشار از غذاهایی مانند ویتامین ها ، مواد معدنی ، آنتی اکسیدان ها و فیبر هستند. حداقل پنج وعده میوه و سبزیجات در روز بخورید.

دیدگاهتان را بنویسید