رابطه رژیم غذایی و خواب (غذا برای خواب راحت)


این مقاله را لیست کنید

تاثیر غذا بر خواب

غذاهایی که در طول روز می خورید تأثیر مستقیمی بر نحوه خواب شما دارد.
اگر از محصولات شیمیایی و مصنوعی بیش از حد استفاده می کنید ، ممکن است زمان آن فرا رسیده باشد که برخی محصولات طبیعی و سالم را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

مصرف قند ، چربی و مواد نگهدارنده را حذف یا کاهش دهید و جایگزین مناسب تری را انتخاب کنید.

این به شما کمک می کند شب ها بهتر بخوابید و همچنین سلامت کلی بدن شما را افزایش می دهد.

سعی کنید رژیم متعادل داشته باشید.

تاثیر خواب بر غذا
برای خوابیدن چه بخوریم؟

چی بخوریم؟

تا جایی که می توانید میوه ها و سبزیجات تازه بخورید ، از کربوهیدراتهای مرکب استفاده کنید و پروتئین غذاهای کم چرب را انتخاب کنید.
برای این منظور می توانید از گزینه های متعددی که امروزه در بازارها ارائه می شود مانند توهو ، سویا و همبرگر سبزیجات استفاده کنید. برای اینکه بتوانید سلامت کلی بدن خود را تضمین کنید ، باید ببینید به چه غذاهایی حساسیت دارید و پس از تشخیص ، سعی کنید آنها را از رژیم غذایی خود حذف کرده و جایگزین مناسبی برای آنها پیدا کنید.


بیشتر بخوانید:

رژیم های خوب یا بد با کربوهیدرات کم!

حساسیت به میوه: علائم ، تشخیص و مواد غذایی برای جلوگیری از آن


حساسیت به غذاهای خاص

اگر به غذا حساسیت دارید و از آن استفاده می کنید ، علاوه بر ایجاد مشکلات جسمی ، سیستم روحی و روانی شما نیز تحت الشعاع قرار می گیرد.

عامل فوق می تواند بر خواب شما تأثیر منفی بگذارد و برخی از مشکلات خواب را ایجاد کند.

برخی از غذاهای حساسیت زا که تصور می شود باعث بی خوابی می شوند عبارتند از ذرت ، گندم و شکلات.

غذای سبک

سعی کنید آخرین وعده غذایی خود را حداقل 4 ساعت قبل از خواب بخورید. یک شام سبک تر در نظر بگیرید و غذاهای سالم و طبیعی بخورید. سعی کنید پرخوری نکنید ، زیرا احساس سنگینی و خواب آلودگی خواهید کرد.

هنگام غروب

اگر کمی بعد از غروب آفتاب و بعد از خوردن غذا به خواب بروید ، شب ها در خوابیدن دچار مشکل می شوید و شب ها در خوابیدن دچار مشکل خواهید شد.

بنابراین سعی کنید عصرها به اندازه کافی غذا بخورید تا بعد از آن احساس گرسنگی نکنید و بخواهید به دنبال غذاهای پر از شیرینی و چربی باشید.

احساس گرسنگی قبل از خواب

با این حال ، اگر هنوز قبل از خواب احساس گرسنگی می کنید ، می توانید یک یا دو ساعت قبل از خواب یک میان وعده کوچک بخورید.

در این زمان ، شما باید از خوردن غذاهایی که دارای پروتئین زیاد و قند و چربی زیاد هستند ، به شدت خودداری کنید. همچنین باید از غذاهای تند پرهیز کنید.

به عنوان مثال می توانید

از مخلوط غلات و شیر یا یک وعده ماست بدون چربی استفاده کنید. هدف شما از شام این است که بدن خود را کمی تغذیه کنید تا قلب شما از گرسنگی رنج نبرد. نه این که بتوانید هر چیزی بخورید و شکم خود را پر کنید.

هدف شما باید رهایی از احساس گرسنگی باشد. با این کار به بدن خود اجازه داده اید که آرامش و استراحت خوبی داشته باشد.

آب کافی در طول روز

اطمینان حاصل کنید که در طول روز آب کافی بنوشید.

تحقیقات نشان می دهد که مصرف روزانه آب 8 لیوان یا 2 لیتر است. اگر در طول روز آب کافی بنوشید و بدن شما به اندازه کافی آب داشته باشد ، شب ها برای نوشیدن آب بیدار نمی شوید.

قبل از خواب ادرار کنید

سعی کنید حداقل یک ساعت قبل از خواب آب ننوشید ، زیرا برای ادرار کردن باید شب ها از خواب بیدار شوید.

هرچه غذاهای سالم تری بخورید ، تعادل بیشتری را از نظر جسمی و روحی احساس خواهید کرد.

هدف این مقاله آموزش تکنیک هایی است که به شما کمک می کند بهتر بخوابید و بدون دلیل بیدار نشوید.


بیشتر بخوانید:

تاب آوری قلبی ریوی و آشنایی با آن

همه چیز درباره کافئین در زندگی و ورزش است!

علائم سیروز کبدی چیست و چگونه درمان می شود؟


دیدگاهتان را بنویسید