در این مواقع برای ترازو از ترازو استفاده نکنید! – دکتر رویا خادمیان


وزن خود را روی ترازو افزایش دهید - در حال حاضر از وزنه برای وزن کردن خود استفاده نکنید!

در این مواقع برای ترازو از ترازو استفاده نکنید!

تعادل تنها راه ارزیابی موفقیت یا شکست ما در کاهش وزن نیست. وزن ما در زمان های خاصی نوسان می کند و این نوسانات می تواند باعث دلسردی و بی انگیزه شدن ما شود. توصیه می شود برای تعیین وزن دقیق خود 7 بار از ترازو استفاده نکنید:

روزهای ویژه هفته:

مطالعه محققان دانشگاه کرنل نشان داد که وزن افراد در روزهای خاصی از هفته ، به ویژه در تعطیلات آخر هفته ، بسیار تغییر می کند و ترازو افزایش وزن را نشان می دهد. به عنوان مثال ، وزن شرکت کنندگان در این مطالعه در روز دوشنبه بسیار بیشتر از روز جمعه بود. محققان توصیه می کنند که یک روز خاص را برای وزن گیری با ترازو انتخاب کنید و از وزن گیری در روزهای مختلف هفته خودداری کنید.

عدم قدردانی از لباسی که می پوشیم:

به گفته محققان ، لباس مردان به طور متوسط ​​1.1 کیلوگرم به وزن واقعی آنها اضافه می کند. وزن زنان هنگام شمارش لباس 0.9 گرم بیشتر از مقدار واقعی است.

بدون در نظر گرفتن ماهیچه ها:

ماهیچه ها بیشتر از چربی وزن دارند ، اما چربی حجم بیشتری را در بدن نسبت به ماهیچه ها اشغال می کند. به همین دلیل است که افرادی که چربی بیشتری دارند چاق تر از افرادی که عضله دارند به نظر می رسد. انجام تمرینات استقامتی باعث تقویت عضلات می شود و تعادل عددی را بیش از آنچه انتظار می رود به ما نشان می دهد. اگرچه این تعداد افزایش یافته است ، اما اندازه بدن کاهش می یابد و فرد فاصله چندانی با رسیدن به تناسب اندام ندارد.

نوشیدن مقدار زیادی آب:

نوشیدن 475 میلی لیتر آب در روز تا نیم کیلوگرم وزن شما را افزایش می دهد ، بنابراین پس از نوشیدن آب هرگز خود را وزن نکنید.

ورزش شدید انجام دهید:

افزایش وزن بعد از ورزش شدید با عرق نشان می دهد که ما کمبود وزن داریم زیرا مایعات زیادی را از دست داده ایم. وزن واقعی در حال حاضر نیم تا یک کیلوگرم بیشتر از وزن نشان داده شده در ترازو است.

مصرف زیاد کربوهیدرات یا نمک:

مصرف غذاهای شور باعث احتباس آب در بدن و افزایش موقت وزن می شود. کربوهیدرات ها نیز همین ویژگی را دارند. مقادیر اضافی در کبد به شکل گلیکوژن ذخیره می شود. گلیکوژن آب را جذب می کند. بنابراین با مصرف این دو گروه غذایی خود را وزن نکنید.

آرامش:

عدم اجابت مزاج به مدت دو تا سه روز ، حدود نیم تا دو کیلوگرم وزن کاذب را افزایش می دهد. با مدفوع ، وزن شما طبیعی است.

دیدگاهتان را بنویسید