خوردن مزخرف؟ در اینجا 6 عامل ایجاد کننده آن وجود دارد


آیا تا به حال خود را در بیرون غذا خوردن پیدا کرده اید واقعا به غذا خوردن فکر می کنید؟ این خوردن بی فکر است

خوردن بی معنی زمانی است که شما از تجربه غذا و بدن خود جدا می شوید و لذت بردن از آنچه می خورید را برای شما دشوار می کند و بدن خود را طوری تنظیم می کند که بفهمد چه موقع راضی و راضی هستید.

همه ما قبلاً آن را انجام داده ایم

شاید همه بعد از ظهر به تماشای تلویزیون یا چرای غذا می خوریم.

ما افراد شلوغی هستیم ، بنابراین همیشه هر بار که غذا می خوریم 100٪ هوشیار نخواهیم بود ، اما مشکل خوردن بی پروا این است که می تواند منجر به چندین نتیجه ناخواسته شود. از دوره های پرخوری گرفته تا احساس سیری بیش از حد ، ایجاد ناراحتی گوارشی و حتی پشیمانی و گناه ، خوردن بی پروا هرگز به نفع ما نیست.

در این مقاله ، ما دلایل متداولی را بررسی می کنیم که ممکن است خوردن آنها بی فکر باشد تا بتوانید بر آنها غلبه کنید.

6 شایع ترین علت خوردن بی معنی

درک بهتر دقیقاً آنچه شما را به خوردن بی پروا سوق می دهد می تواند به شما در تشخیص بهتر زمان وقوع آن و همچنین اقداماتی برای جلوگیری از آن کمک کند.

1. برای راحتی غذا بخورید

طعم غذا خوب است ، به همین دلیل غذا ما را خوشحال می کند ، اینطور نیست؟ خوب ، این متاسفانه می تواند یک شیب لغزنده باشد.

غذا خوشمزه و لذت بخش است و به همین دلیل لذت بخش است! اما ، کاری که ما نمی خواهیم انجام دهیم این است که به غذاها به عنوان یک داروی راحت یا یک مکانیسم مقابله ای برای کمک به مقابله با سایر قسمت های زندگی مان که لذت بخش نیستند کمک کنیم.

وقتی کسی برای راحتی غذا می خورد ، عموماً به دنبال این است که احساس قبلی را از بین ببرد و شادی را جایگزین آن کند.

به عنوان مثال ، فرض کنید بعد از کار بسیار استرس دارید. شاید نتوانید پس از بازگشت به خانه آن احساس اضطراب را کاملاً برطرف کنید ، بنابراین بدنبال کیک شکلاتی مورد علاقه خود هستید زیرا می دانید که کیک همیشه طعم خوبی دارد و به شما کمک می کند استرسی را که از دست داده اید فراموش کنید.

این باعث خوردن بی پروا می شود.

شما کیک را نمی خورید زیرا فقط می خواهید کیک را بخورید ، هر تکه را بچشید و از همان چیزی که هست لذت ببرید! در عوض شما به دنبال راحتی هستید ، فرار کنید. این نیز می تواند در نتیجه تقریباً هرگونه احساسات افزایش یابد – از غم تا عصبانیت یا حتی ناامیدی.

2. علائم محیطی

آیا مکان خاصی وجود دارد که به آن بروید و هوس خاصی را برانگیزد؟

یکی از رایج ترین مواردی که درباره آن می شنوم فیلم ها هستند. وقتی وارد سینما می شوید ، آیا بلافاصله یک کیسه پاپ کورن می خواهید؟ یا شاید این شیرینی مورد علاقه شما باشد؟

در حال حاضر فقط تمایل به لذت بردن از غذا چیزی برای شرمساری نیست! غذا مقوی و لذت بخش است ، این بخشی از فلسفه ما در Nutrition Stripped است.

اما بی احتیاطی زمانی ظاهر می شود که ما با وجود گرسنگی غذا را می خواهیم. اگر در نتیجه یک شاخص محیطی کاملاً سیر باشیم و به سادگی غذا بخوریم ، نمی توانیم به نشانه های گرسنه و راضی خود گوش دهیم تا راهنمای میزان و زمان خوردن ما باشد. ما فقط برای خوردن غذا می خوریم.

این اغلب منجر به مصرف بیش از حد غذاهایی می شود که احساس سیری ، نفخ و شاید کمی پشیمانی پس از خوردن بیشتر از آنچه که در نظر داشتیم ایجاد می کند.

مثال رایج دیگری از نشانه های محیطی اغلب در موقعیت های اجتماعی خوردن یافت می شود. در بسیاری از این شرایط ، غالباً غذاهایی وجود دارد که برای چرا کنار گذاشته می شوند ، مانند کاسه های سرخ کرده یا تخته نمک. این امر به سادگی می تواند شما را وادار به خوردن برخی از غذاهایی کند که معمولاً نمی گویید برای شما رضایت بخش تر هستند. همچنین می تواند شما را به سکوت بیش از حد برساند زیرا هر بار که چیزی را رد می کنید می گیرید یا اینکه تمام شب روبروی شما می نشیند.

3. حواس پرتی

حواس پرتی ها یکی دیگر از علل شایع خوردن بی پروا است. همه چیز از پیمایش اینستاگرام گرفته تا تماشای تلویزیون یا تمرین در حین غذا خوردن ، حواس شما را از تجربه شما در مورد غذا پرت می کند.

وقتی از غذا خوردن پرت می شوید ، احساس رضایت از آنچه می خورید سخت تر است زیرا واقعاً به طعم و بافت غذا توجه نمی کنید.

فکرش را بکنید – آیا تا به حال روی نیمکت نشسته اید و Netflix را با یک کاسه بزرگ چیپس تماشا می کنید؟ اگر قبل از اینکه بدانید ، اگر بیشتر پشت میز نشسته باشید و به آنچه می خواهید بخورید توجه کنید ، بسیار بیشتر از آنچه احتمالاً می خورید ، می خوردید.

اکنون مهم است بدانید که انجام این کار بسیار خوب است! گاهی اوقات تنها چیزی که ما می خواهیم یک شب خوب Netflix و خوردن مقداری چیپس در حین تماشا است. اما ، اگر این بخشی از برنامه معمول روزانه شما است ، می خواهید روی جایگزینی این عادت کار کنید.

4. خوردن بی معنی در نتیجه فشار همسالان

همه آن دوست یا یکی از اعضای خانواده خود را دارند ، “نه ، شما باید این را امتحان کنید ، این خیلی خوب است!” ، “من می دانم که شما گفته اید کسی را نمی خواهید ، اما لطفاً چند نفر را با من داشته باشید!”.

آیا این برای کسی آشنا به نظر می رسد؟

وقتی واقعاً غذا نمی خوریم ، یا واقعاً از غذا لذت نمی بریم ، اما به هر حال آن را می خوریم ، بی پروا فکر می کنیم.

ما فقط برای خوردن غذا می خوریم. ما به این فکر نمی کنیم که غذا چگونه مزه دار می شود ، چه احساسی به ما می دهد یا چگونه بو می دهد ، بلکه بخاطر اینکه کسی به ما گفته غذا می خوریم.

5. کسالت

در حال حاضر این غذا بسیار شبیه غذا خوردن برای راحتی است ، اما بیشتر از هر چیز دیگری عادت کرده است.

عادات ما به ما این امکان را می دهد که در مواقع ضروری از خلبان خودکار استفاده کنیم تا بتوانیم کارهای روزانه را به راحتی انجام دهیم. این قسمت بزرگ عادت هاست! اما کاری که آنها انجام می دهند این است که گاهی اوقات باعث می شود که وقتی غذا را احاطه می کنیم ، ناخواسته یا بی پروا عمل کنیم.

به عنوان مثال ، فرض کنید وقتی شما بزرگسال بودید ، وقتی تکالیف خود را تمام می کردید همیشه به آشپزخانه می رفتید و بازی نمی کردید یا کار خاصی انجام نمی دادید. تو خسته هستی! شما در اطراف انبار غرفه می کردید و هر چیزی که آنجا بود را می گرفتید.

خوب ، حالا ، هر زمان که خسته شدید ، ممکن است مغز شما بلافاصله غذا بخورد. یک عادت شکل گرفت.

باز هم ما غذا نمی خوریم زیرا گرسنه هستیم و می خواهیم غذا را با دقت تجربه کنیم ، ما برای برآوردن نیاز دیگری که متأسفانه واقعاً نمی تواند برآورده کند ، غذا می خوریم.

6. برنامه های غذایی باعث خوردن بی دلیل می شود

مشتریان اغلب با برنامه غذایی خاصی برای آنها به من مراجعه می کنند باید ماندن در.

آنها هر روز در ساعت معینی صبحانه ، ناهار و شام می خورند. چرا ممکن است بپرسید؟ خوب ، زیرا آنها فکر می کردند که قرار است چنین کنند.

آنچه در اینجا اتفاق می افتد این است که آیا ما مجدداً علامت های گرسنگی و سیری خود را نادیده می گیریم. به جای اینکه به بدن گوش دهیم و بر اساس آن واکنش نشان دهیم ، بدن را مجبور می کنیم تا زمانی که فکر می کنیم باید غذا بخورد. وقتی احساسات غذا را کنترل نمی کنیم ، دوباره بی پروا غذا می خوریم.

چگونه از خوردن بی پروا دست بکشیم

اکنون می دانیم که چه چیزی باعث خوردن بی پروا می شود. پس چگونه متوقف شویم؟

خوب ، ابتدا می خواهیم از عوامل محرک فردی خود آگاه باشیم. آیا اغلب به دنبال غذا برای راحتی هستید؟ غلبه بر فشار همسالان؟ به برنامه غذایی بپیوندید؟ یا شاید روی خستگی یا محیط شما تأثیر بگذارد؟

هنگامی که از آنچه اغلب باعث می شود بی پروا غذا بخورید آگاه شوید ، می توانید به طور فعال برای ترک این عادت ها و ایجاد عادات جدید مثبت تلاش کنید. در راهنمای رایگان ما ، ما ابزارهای ساده و در عین حال م effectiveثری را که می توانید در وعده غذایی بعدی خود شروع کنید تا امروز تعادل بیشتری با غذاهای خود داشته باشید ، به همراه مراحل حفظ عادات غذایی متعادل برای زندگی را به اشتراک می گذاریم.

تمرین غذا خوردن دقیق

همچنین می توانید یاد بگیرید که چگونه عمداً با غذا خوردن تمرکز کنید. این همان چیزی است که ما به همه اعضا و مشتریان خود می آموزیم تا برای رسیدن به اهداف فردی خود انجام دهند. دور شدن از خوردن بی پروا و ورود به دنیای تغذیه آگاهانه به شما امکان می دهد زندگی و اهداف رفاه خود را کنترل کنید.

اگر این مهارتی است که می خواهید آن را توسعه دهید ، اما کاملاً مطمئن نیستید که گام بعدی مناسب شما چیست ، برای تماس رایگان Discovery با یکی از متخصصان رژیم غذایی ما ثبت نام کنید! شما می توانید نقاط درد ، اهداف و آرزوهای خود را مورد بحث قرار دهید تا تعیین کنید در آینده چه کاری انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید