بهترین وضعیت خواب برای جلوگیری از کمردرد – و موقعیتی که می خواهید از آن اجتناب کنید


فاش شده: بهترین وضعیت خوابیدن برای جلوگیری از درد کمر و گردن – و روش بسیار رایج خوابیدن که باید از آن اجتناب کنید

  • یک متخصص خواب فواید محبوب ترین حالت های خواب را فاش کرده است
  • بهترین حالت خوابیدن، ایستادن در کنار شما برای کاهش کمردرد و رفلاکس اسید معده است
  • بدترین حالت خوابیدن روی شکم است زیرا می تواند باعث درد مفاصل شود
  • برای جلوگیری از کمردرد، متخصص خوابیدن با بالش زیر زانو را پیشنهاد می کند










یک متخصص در عادات خواب مدرن بهترین حالت دراز کشیدن را برای کاهش کمردرد و روشی متداول برای خوابیدن به اشتراک گذاشته است که باید به هر قیمتی از آن اجتناب کنید.

ناروان امینی، که در وبلاگ سلامت هر شب کار می کند، گفت که به طور کلی خوابیدن به پهلو سالم ترین وضعیت برای افراد عادی است.

به پهلو خوابیدن برای کسانی که می خواهند کمردرد را کاهش دهند، از ستون فقرات حمایت کنند و رفلاکس اسید معده را کاهش دهند بسیار مفید است.

ناروان امینی که در وبلاگ سلامت هر شب کار می کند، گفت که خوابیدن به پهلو به طور کلی وضعیت سلامتی افراد عادی است (تصویر سهام)

ناروان امینی که در وبلاگ سلامت هر شب کار می کند، گفت که خوابیدن به پهلو به طور کلی وضعیت سلامتی افراد عادی است (تصویر سهام)

خانم امینی گفت این حالت برای مغز نیز بهتر است زیرا به پاکسازی مواد زائد میان بافتی سریعتر از هر موقعیت دیگری کمک می کند و می تواند خطر ابتلا به بیماری پارکینسون یا بیماری آلزایمر را کاهش دهد.

او می‌گوید: «روش ایده‌آل برای خوابیدن به پهلو، استفاده از یک تشک متوسط ​​تا نرم است که فشار زیادی را کاهش می‌دهد و بالش را برای لگن و شانه‌ها حفظ می‌کند.»

خانم امینی گفت هرکسی که کمردرد دارد باید هنگام خواب بالش زیر زانوهای خود بگذارد زیرا این کار به تراز شدن ستون فقرات کمک می کند.

خانم امینی پیشنهاد می‌کند هرکسی که از کمردرد رنج می‌برد هنگام خواب یک بالش زیر زانوهای خود بگذارد زیرا این کار به تراز شدن ستون فقرات کمک می‌کند (تصویر سهام)

خانم امینی پیشنهاد می‌کند هرکسی که از کمردرد رنج می‌برد هنگام خواب یک بالش زیر زانوهای خود بگذارد زیرا این کار به تراز شدن ستون فقرات کمک می‌کند (تصویر سهام)

زنان بارداری که در هنگام خواب احساس ناراحتی می کنند، باید هنگام خواب در وضعیت جنینی به پهلوی چپ دراز بکشند تا از فشار بیش از حد به کبد جلوگیری شود.

برای همه افراد دیگر، خوابیدن به پهلوی راست به شما کمک می کند سریعتر بخوابید.

به گفته امینی، خوابیدن روی شکم بدترین حالتی است که می توانید در آن قرار بگیرید و می تواند مشکلات زیادی را به همراه داشته باشد.

کسانی که روی شکم می خوابند اغلب کمردرد، تنش عضلانی، درد مفاصل و گردن درد را تجربه می کنند.

برای کسانی که نمی توانند این عادت را تغییر دهند، خانم امینی گفت: قرار دادن بالش زیر باسن به محافظت از ستون فقرات و جلوگیری از درد کمک می کند.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر