با خوردن غذای مناسب درد پریود خود را کاهش دهید!


کاهش درد قاعدگی از طریق تغذیه

قاعدگی یک مسئله ماهانه برای زنان است. اگرچه پریودهای به موقع نشانه سلامتی محسوب می شوند ، اما 3-5 روز دویدن می تواند ناراحتی و درد زیادی ایجاد کند.

گاهی اوقات درد می تواند به سطوح تقریباً غیرقابل تحملی برسد که مانع از زندگی عادی زنان می شود. اما خبر خوب این است که چند روش ساده و بدون دردسر برای درمان درد قاعدگی وجود دارد.

این شامل رژیم غذایی سالم است. غذاهای متعددی وجود دارند که می توانند به کاهش درد دوره ای و ناراحتی های مرتبط کمک کنند و پریود بعدی شما را کمتر دردناک کند. در اینجا لیستی از 7 مورد از آنها وجود دارد.

مواد غذایی برای کاهش درد دوره ای

زردچوبه

زردچوبه یک ادویه رایج است که دارای خواص دارویی است. نشان داده شده است که زردچوبه التهاب را در بدن کاهش می دهد و بنابراین در کاهش درد و ناراحتی قاعدگی نقش دارد.


بیشتر بدانید: آیا زردچوبه برای پوست مفید است؟

بعد از ظهر

جو دوسر یک انتخاب عالی برای صبحانه است زیرا به راحتی آماده می شود و بسیار مغذی است. آنها دارای فیبر زیادی هستند ، بنابراین شما برای مدت طولانی احساس سیری می کنید و نیاز به خوردن میان وعده را قبل از وعده غذایی بزرگ بعدی برطرف می کنید.

جو دوسر منبع خوبی از روی و منیزیم است که رگ های خونی را آرام می کند. این ماده به کاهش سروتونین شیمیایی در مغز شما کمک می کند ، که باعث تقویت سلامت روان می شود.

اگر می خواهید برای کاهش دردهای قاعدگی چیزی بخورید ، بلغور جو دوسر خوشمزه ، بلغور جو دوسر یا حتی مقداری بلغور جو دوسر یا بلغور جو دوسر یک شبه با توپ های سخاوتمندانه توت ها باید این ترفند را انجام دهند.


از فواید جو دوسر چه می دانید؟

زنجبیل

زنجبیل یک ماده رایج است که در خانواده های هندی در آشپزخانه آنها یافت می شود. زنجبیل به طور طبیعی دارای خواص ضد التهابی است که می تواند با موفقیت به تمام دردهای عضلانی مرتبط با نقرس پایان دهد.

بر اساس مطالعه انجام شده توسط مجله پزشکی مادر ، جنین و نوزاد در سال 2018 ، زنجبیل احساس تهوع و استفراغ را کاهش می دهد.

این که آیا می خواهید بعد از ناهار یا شام از زنجبیل / آب نبات متبلور لذت ببرید یا می خواهید ذهن و بدن خود را با مقداری چای داغ زنجبیل آرام کنید ، زنجبیل یکی از مواردی است که نه تنها درد قاعدگی را کاهش می دهد. همچنین به شما احساس طراوت می دهد.


زنجبیل و خواص دارویی و درمانی فراوان و شگفت انگیز آن

چای بابونه

اگر به این فکر می کنید که چگونه می توانید از دردهای قاعدگی خلاص شوید ، چای بابونه سریع یکی دیگر از غذاهایی است که دارای خواص ضد التهابی است.

چای بابونه بیشتر یک نوشیدنی است تا یک غذا ، به راحتی تهیه می شود و با آرامش سیستم عصبی به تسکین اسپاسم عضلانی و همچنین آرامش روحیه شما کمک می کند.


8 فایده چای بابونه را بشناسید

شکلات تلخ

بر اساس مطالعه ای در مجله پرستاری و مامایی ایران ، منیزیم علائم شدید PMS را کاهش می دهد.

عاشقان شکلات خوشحال خواهند شد بدانند که شکلات تلخ نه تنها یک میان وعده سالم است ، بلکه به عنوان غذایی که به کاهش علائم مربوط به پریود کمک می کند نیز توصیه می شود.


7 ویژگی منحصر به فرد شکلات تلخ در سلامتی

ویتامین سی.

غذاهای غنی شده با ویتامین C مطمئناً در بالای لیست غذاهایی هستند که به تسکین دردهای قاعدگی کمک می کنند.

در طول چرخه قاعدگی ، شما در نهایت مقدار قابل توجهی از گلبول های قرمز خون را از دست می دهید که بدن شما می تواند جبران کند.

بنابراین ، دوزهای روزانه ویتامین C مانند لیمو و پرتقال می تواند برای بدن برای جذب بهتر آهن از غذاهایی که در دوران قاعدگی مصرف می کنید (به ویژه 3 تا 5 روز در ماه) بسیار مفید باشد.

لیموترش حاوی فیبر است که به درمان اسپاسم ماهیچه ها کمک می کند و پرتقال حاوی پتاسیم و منیزیم و همچنین ویتامین C بیشتر از لیمو است که در تسکین دردهای قاعدگی بسیار موثر است.

کشمش را خیس کرده و برش دهید

نشان داده شده است که عادت به مصرف کشمش خیس شده در طول شب و نوشیدن آب قزلار ، بنابراین چند تکه زعفران خیس شده در یک لیوان آب در شب ، درد قاعدگی و همچنین نوسانات خلقی و تورم را کاهش می دهد.

از خوردن غذاها پرهیز کنید

در حالی که ما اغلب بر آنچه باید انجام دهیم یا بخوریم در دوران قاعدگی خود تمرکز می کنیم ، اما اغلب از چه غذاهایی غافل می شویم که قطعاً باید از آنها اجتناب کنیم؟ در اینجا برخی از غذاهایی که باید از آنها اجتناب کنید تا احساس سلامتی و شادی کنید.

غذای کنسرو شده

غذاهای کنسروی غنی از مواد نگهدارنده و نمک تورم را بدتر می کنند.

قهوه

متخصصان قهوه اگر بدانند که مصرف کافئین در دوران قاعدگی می تواند باعث استرس و اضطراب شود و شما را در طول روز تحریک و ناراحت کند بسیار ناراحت خواهند شد.

علاوه بر این ، قهوه احتباس آب را در بدن افزایش می دهد و در نتیجه تورم را افزایش می دهد ، که اگر به دنبال غذاهایی هستید که درد قاعدگی را کاهش می دهند ، می تواند خسته کننده و خنثی کننده باشد.

اگرچه ترک قهوه می تواند علائم ترک را ایجاد کند که باعث سردرد و میگرن می شود ، اما چسبیدن به یک یا دو فنجان بهترین راه حل بعدی است.


آیا قهوه کلسترول را افزایش می دهد؟
آیا قهوه فشار خون را افزایش می دهد؟

غذاهای ادویه دار

غذاهای تند باعث ناراحتی معده و اسیدیته می شوند. حتی می تواند منجر به حالت تهوع و اسهال شود. در دوران قاعدگی بهتر است غذاهای سالم تازه با ادویه جات ملایم بخورید.

غذاهای چرب

مصرف زیاد غذاهای چرب ، سرخ شده و چرب می تواند گرفتگی عضلات را افزایش دهد و بنابراین غذاهای چرب (مانند بیکن) ممکن است غذای مناسبی برای دوره دردناک نباشد.

آب نبات

توصیه می شود در دوران قاعدگی از خوردن شیرینی با شیرینی خودداری کنید زیرا حاوی مقدار زیادی قند است که می تواند درد قاعدگی را بدتر کند.

نتیجه

بهترین راه برای از بین بردن گرفتگی و تورم در دوران قاعدگی ، خوردن غذاهای مقوی و تند است. در طول روز به طور منظم وعده های غذایی سالم بخورید تا احساس سیری و بدون گرفتگی داشته باشید.

علاوه بر این ، برای جلوگیری از کم آبی بدن ، مقدار زیادی آب بنوشید ، که می تواند شدت انسداد را افزایش دهد. علاوه بر غذاهایی که به تسکین دردهای قاعدگی کمک می کند ، یک ورزش سبک که بر مرکز و نیمی از بدن شما متمرکز است ، مانند یوگا و پیاده روی ، می تواند به کاهش دردهای قاعدگی کمک کند.به

دیدگاهتان را بنویسید