باورهای اشتباه درباره اشتباه‌های شکم


شفقنا زندگی- اگر شما هم دور شکمتان را تجربه کنید شاید به دنبال راهی برای خلاص شدن از آن باشید. کار خوبی می‌کنید چون اضافه وزن در ناحیه شکم می‌تواند از عوارض را بالا ببرد.

به گزارش شفقنا از سایت تبیان، علاوه بر شکم می‌توان احتمال ابتلا به بیماری چربی، بیماری قلبی، کلسترول بالا و برخی از سرطان‌ها و سندرم تخمدان پلی‌کیستیک را افزایش داد. اما پیش از ورود به اینترنت و راه‌های رها کردن از تجربه شکم، باید باورهای اشتباه را بدانید که خوب است نسبت به آن‌ها آگاه باشید. طبق این باورهای اشتباه عمل کردن، فقط وقت و انرژی‌تان را هدر می‌دهد و درنهایت با و ناامیدی روبرو می‌شود.

تمرین کرانچ شکم را آب می‌کند

کرانچ یا هر نوع تمرین دیگری که میان‌تنه را هدف می‌گیرند، درست است که شکمتان را راحت می‌کنند. اما اگر توقع داشته باشید، شکم را آب نادرست کنید، زیرا شما نمی‌توانید فقط قسمتی از بدنتان را از بین ببرید.

مهمتر از زمان غذا خوردنتان در روز، کیفیت و کمیت غذایی است که میخورید. به بدنتان گوش دهید. مقدار کلی دریافت می‌کنید مهم است و بیشتر افراد عادت دارند طی و شب، ریزه‌خواری کنند و این یعنی مصرف زیاد.
تنها راه از بین بردن‌های میان‌تنه، افزایش میزان کلی ورزشی است که می‌دهید. توضیح این دلیل تا حدودی پیچیده است اما همه چیز به این موضوع مربوط می شود که بدن شما از انرژی استفاده می کند. به زبان ساده‌تر، بدن از تمرین‌ها در تمام قسمت‌های بدنتان برای تامین انرژی مورد استفاده می‌کند، نه فقط از مناطقی که هدف شماست و آن را تمرین می‌دهید.
هر ورزش و تمرینی که ورزش‌سوزی داشته باشد، کمک خواهد کرد تا بین‌تنه‌تان کاهش پیدا کند. وقتی شما درصد کل بدنتان را کاهش می‌دهید، از آسیب‌های شکمتان هم کم می‌شود. تمرینات تناوبی پُرشدت (HIIT) روش بسیار خوبی هستند زیرا زمان زیادی نمی‌گیرند و نتیجه خوبی هم دارند. هر نوع فعالیت هوازی برای درمان‌سوزی مفید است.

شکم مثل دردهای دیگر قسمت‌های بدن است

بدن شما دو نوع انتخاب: با زیرپوستی و حضور احشایی یا درونی. زیرپوستی دقیقاً زیر سطح پوستتان است. اما درونی در عمق شکمتان قرار دارد. وجود درونی با بسیاری از بیماری‌ها و عوارض بیماری‌های قلبی، کلسترول بالا و فشارخون، بیماری آلزایمر و بالا نوع دوم مرتبط است.
تنها راه مطمئن باشید که در درون خود دارید یا نه، با یک آزمایش تصویری است که احتمالا فقط به همین دلیل انجامش نمی‌دهید. اما می‌توان با تعیین شاخص توده بدنی (BMI) تا حدودی میزان تأثیر درونی‌تان را تخمین بزنید. شاخص توده بدنی ۳۰ به بالا، اضافه وزن تلقی می‌شود که می‌تواند نشان‌دهنده درون درونی باشد. همان روش‌هایی که بیماری‌های زیرپوستی‌تان را از می‌برند، می‌توانند از بین بردن شکمی‌تان را نیز نابود کنند.

اگر کمتر بخورید از شکمتان کم می‌شود

شاید منطقی به نظر برسد که با کمتر خوردن، شکمتان کمتر شود. اما عملکرد بدن اینطور نیست. شما به انواعی از بدن‌ها نیاز دارید و می‌توانید غیراشباع را در رژیم غذایی‌تان انجام دهید در واقع کمک می‌کنید وزنتان را کم کنید و از فواید دیگری برای سلامتی‌تان بهره‌مند شوید. بدن شما به خوبی‌هایی نیاز دارد تا مواد مغذی مهمی مثل ویتامین‌های A، D، E و K را جذب کند.
لازم به ذکر است که مصرف غذاهای کم‌چرب در رژیم غذایی‌تان ایده خوبی به نظر می‌رسد، اما می‌تواند برای کاهش وزن را خنثی کند، زیرا خیلی از این غذاها حاوی قند و کربوهیدرات هستند.
روغن‌های تک غیراشباع و اسیدهای چرب امگا ۳، سالم‌ترین نوع می‌شوند و بهترین منابع حاوی آن‌ها روغن زیتون، ماهی‌های چرب، تخم مرغ و آووکادو هستند. مثلاً دو بار در هفته خوردن ماهی می‌توان فواید را از امگا ۳ را به بدنتان کرد.

از غذاها می‌توان مصرف‌ها را بسوزاند

احتمالاً چیزهایی مانند چای سبز و هویج و فلفل تند، لذت‌سوزند. اما در واقع اینطور نیست. دلیل این که از غذاها برچسب‌ها را بخورند، اثری است که روی متابولیسم دارند. این فرآیند اثر ترمیک یا گرمازایی نام دارد و هر چند این اتفاق در بدن می‌افتد اما اثر کلی آن موقت و ناچیز است، اما اینطور نیست که از مواد غذایی مفید نبرید. کافئین می‌‌تواند سرعت متابولیسم‌تان را به ۳ تا ۱۳ درصد افزایش دهد که کمک می‌کند کمی بیشتر بسوزانید. چای سبز نیز دارای آنتی‌اکسیدان‌هایی است که می‌توانند باعث افزایش تولید شوند.

همه غذاهایی که برچسب «کم‌چرب» سالم‌اند

احساس سیری ایجاد می‌کند تا پُرخوری نکنید، قند خون را تثبیت می‌کند و جلوی بالارفتن انسولین را می‌گیرد و می‌دهد که به بدنتان اجازه جذب مواد مغذی را می‌دهد. بنابراین باید غذاهای صنعتی را به خاطر جبران طعمی که از دست رفتن و خوشمزه شدن آن تبدیل شود، مقدار زیادی نمک و قند یا هر دو را می دانند. پس فریب غذاهای صنعتی که برچسب کم‌چرب دارند را نخورید.

زمان غذا خوردن، تاثیر خیلی زیادی روی روی‌سوزی دارد

مهمتر از زمان غذا خوردنتان در روز، کیفیت و کمیت غذایی است که میخورید. به بدنتان گوش دهید. مقدار کلی دریافت می‌کنید مهم است و بیشتر افراد عادت دارند طی و شب، ریزه‌خواری کنند و این باعث می‌شوند که زیاد دریافت کنند. وقتی گرسنگیتان واقعی است، طبیعتا نیاز به خوردن غذا دارید، اما مراقب باشید که از سرِ حوصله سررفتگی و هیجان غذای نخورید، در عین حال تشنگی را با گرسنگی اشتباه نگیرید.

سرکه سیب بخورید و وزن کم کنید

نوشیدن سرکه سیب به تنهایی سالم‌سوز نیست. برخی از مطالعات نشان داده سرکه سیب به طور کلی می‌توان به انسولین را بهبود بخشید اما فقط در صورتی که در یک رژیم غذایی سالم قرار بگیرید و همراه با ورزش و سبک زندگی سالم باشید.

اگر شاخص توده بدنی‌تان نرمال باشد، شکمتان مهم نیست

شاخص توده بدنی یا شاخص توده بدنی برای این است که وزن را اضافه کنید یا نه، اما راه دقیقی برای تشخیص سلامت عمومی‌تان نیست. شاید تصور کنید امتحان کنید اما محل انباشت مهم است. شاخص توده بدنی فقط می‌تواند به شما بگوید اضافه وزن دارید یا نه، اما نشانتان نمی‌دهد در کجای بدنتان را انباشته کنید. دلایلی که گفتیم تجربه شکم به انواع بیماری ها می‌شود. بنابراین حتی اگر شاخص توده بدنی‌تان نرمال باشد، ممکن است شکمی بسیار داشته باشید و در معرض بیماری‌ها باشید.