این 4 مرحله را برای سلامت بدون رژیم دنبال کنید


من به شما چیزی می گویم که نباید شما را شگفت زده کند: رژیم ها کار نمی کنند. به هر حال ، اگر این کار را می کردیم ، همه ما لاغر و سالم بودیم.

من به عنوان پزشک ، بیماران زیادی را می بینم که از یک رژیم یا رژیم دیگر پیروی می کنند. در حقیقت ، این برای من استثناست که کسی را در هیچ برنامه غذایی محدودی نبینم.

برای اکثر مردم ، رژیم غذایی که آنها دنبال می کنند نشان دهنده فاصله شدید از عادات غذایی معمول آنها است. و گاهی اوقات خروج نه تنها شدید است ، بلکه در واقع می تواند خطرناک باشد.

برای مثال رژیم کتو را در نظر بگیرید. این احتمالاً یکی از محبوب ترین رژیم های سال 2018 است ، جایی که شما خود را محدود به مصرف کمتر از 20 گرم کربوهیدرات در روز می کنید. این کمتر از چیزی است که در یک سیب وجود دارد.

چربی؟ متشکرم! پروتئین؟ خوب است بروید. مصرف استیک ، مرغ و پنیر تشویق می شود اگرچه خوردن محصولات حیوانی در طول روز (زیرا کربوهیدرات ها از گیاهان به دست می آیند) مکرراً سالم نشان داده شده است. به عنوان مثال ، میزان سرطان نسبت به پروتئین های حیوانی به طور خطی در حال رشد است.

رژیمی که باعث افزایش رژیم غذایی می شود و سرطان را افزایش می دهد ، رژیمی است که هیچ کس نباید از آن پیروی کند. به خصوص از آنجا که
برعکس رویکرد – رژیم غذایی کامل گیاهی – چیزی است که بارها به عنوان سنگ بنای طول عمر سالم ثبت شده است.

بسیاری از افرادی که رژیم های مadد و غریبی مانند کتو را امتحان می کنند ، معمولاً عادات غذایی خود را فقط با رژیم گرفتن برای مدت زمان کوتاهی ، اغلب به منظور کاهش وزن مشخص ، توجیه می کنند.

در حالی که رژیم گرفتن می تواند در دستیابی به اهداف کاهش وزن م effectiveثر باشد ، نتایج اغلب کوتاه مدت است ، زیرا بسیاری از افراد هنگام بازگشت به عادات غذایی معمول خود ، وزن خود را کاهش داده اند (بیشتر).

به آخرین رژیم غذایی که امتحان کرده اید فکر کنید. چقدر روی آن دوام آوردی؟ بعد از توقف چگونه توانستید وزن خود را حفظ کنید؟ چرا رژیم کتو – یا پالئو ، یا اتکینز ، یا کوکی ، یا گریپ فروت ، یا سوپ کلم – این بار متفاوت است؟

تمام شواهد و تجربیات شخصی اکثر افراد نشان می دهد که رژیم ها بی تاثیر هستند و برخی نتایج کوتاه مدت خواهند بود.

وقتی سعی می کنید وزن خود را کاهش دهید ، مجبور نیستید غذا بخورید. بازم میگم برای کاهش وزن یا بهبود سلامت خود نباید غذا بخورید. اولین کاری که باید انجام دهید تغییر تمرکز است. بسیاری از افراد برای کاهش وزن رژیم می گیرند. اما کاهش وزن واقعاً مسئله ای نیست. سالم تر بودن و احساس بهتر بودن است.

تمرکز بر سلامتی ، نه رژیم غذایی ، در واقع بسیار ساده است.

در اینجا 4 گام برای بهبود سلامت و کاهش وزن بدون رژیم وجود دارد.

اگر چاق هستید ، ناسالم هستید و احساس بدی دارید ، اولین قدم این است که تشخیص دهید آنچه اکنون انجام می دهید کار نمی کند. و این تغییر شدید کوتاه مدت در آنچه می خورید راه حل نیست.

راه حل این است که کاری را که انجام می دهید در دراز مدت تغییر دهید ، بنابراین وضعیت سلامتی فعلی خود را تداوم ندهید. این بدان معناست که تغییرات مقرون به صرفه و پایداری را ایجاد کنید که بتوانید خودتان به آن نگاه کنید.

کلمه “رژیم” را فراموش کنید. در عوض ، در برنامه غذایی فعلی خود ، مبادله های کوچک بهداشتی را آغاز کنید ، که می توانید به آن پایبند باشید.

به جای نوشابه همراه ناهار ، آب بخورید. برای شام ، مصرف سبزیجات خود را از یک گزینه سبزیجات به دو مورد افزایش دهید. یا هر روز گوشت را از یکی از وعده های غذایی خود حذف کنید. یا حتی این تغییر ظریف را ایجاد کنید – به جای داشتن گوشت با سبزیجات ، سبزیجات را با گوشت میل کنید.

این یک تغییر کوچک در بشقاب شما است ، از شما نمی خواهد که غذاهای حجیم را رها کنید ، اما از آنجا که مصرف غذا بسیار تجمعی است ، با گذشت زمان مزایای سلامتی قابل توجهی را مشاهده خواهید کرد.

این تغییر کوچک علاوه بر تأمین ویتامین ها ، ریزمغذی ها و آنتی اکسیدان های بیشتر ، می تواند نشان دهنده یک نوسان 100 درجه ای در میزان کالری دریافتی روزانه شما باشد. این کار را به مدت یک سال انجام دهید تا 10 کیلو وزن کم کنید.

اگرچه م effectiveثرترین راه برای کاهش وزن ، کاهش کالری دریافتی است ، اما با ورزش منظم ، میزان متابولیسم کلی شما افزایش می یابد ، بنابراین این کالری ها را سریعتر می سوزانید. خبر خوب این است که نیازی نیست برای یک ماراتن تمرین کنید تا شاهد بهبود سلامت خود باشید.

ورزش می تواند به شکل یک پیاده روی عصرانه در محله شما بعد از شام یا یک کلاس ایروبیک در باشگاه بدنسازی محلی شما باشد. هر فعالیت بدنی برای شما مفید است و به تعادل کالری کمک می کند. علاوه بر این ، ورزش سلامت روحی و روانی را بهبود می بخشد.

علم به ما می گوید برای جبران آثار منفی 8 ساعته نشستن ، ما باید بدن خود را حداقل برای 1 ساعت حرکت دهیم. اگر اکنون زیاد تمرین نمی کنید ، فقط آن را به عنوان هدف بلند مدت خود حفظ کنید.

می توانید با حرکت بدن خود فقط 5 دقیقه در روز شروع کنید. و سپس آن را هر روز یا هر روز دیگر – یا هر هفته – 1 دقیقه افزایش دهید. حتی اگر فقط یک دقیقه در هفته ، در پایان سال ، تقریباً به آن هدف 1 ساعته برسید!

مایکل پولان ، نویسنده ، می گوید: “غذا بخورید نه زیاد. بیشتر گیاهان” من همه را تشویق می کنم که با این جمله زندگی کنند. منظور از خوردن غذاهایی است که مادربزرگ شما آنها را تشخیص می دهد (نکته: این شبنم کوهستانی نیست ، یا Doritos ، یا Hamburger Helper).

زیبایی نکات ساده پولان این است که انعطاف پذیری بالایی را به همراه دارد ، تنوع غذاهای مختلف جهانی را تشخیص می دهد و توانایی خوردن غذاهای خوشمزه را حفظ می کند. و برخلاف همه برنامه های تبلیغاتی رژیم غذایی ، این روش نیازی به محرومیت ندارد زیرا اعتدال را جشن می گیرد.

بنابراین وقت ، انرژی یا تلاش خود را برای کاهش وزن هدر ندهید. ارزشش را ندارد. در عوض ، تغییرات کوچک و پایداری در شیوه زندگی خود ایجاد کنید که باعث ارتقاء سلامتی می شود. این بدان معناست که بیشتر چیزهای گیاهی بخورید و بدن خود را کمی بیشتر حرکت دهید.

نیازی به رژیم غذایی دیوانه وار نیست. نه تنها در نهایت سلامت تر خواهید شد ، بلکه در واقع احساس بهتری خواهید داشت. و آن چیز سنگین فقط مراقب خودش است.

چه رژیم معروفی را امتحان کرده اید؟ چه نتایجی داشت؟ آیا بعد از اتمام برنامه رژیم غذایی به سلامت و وزن اولیه خود برگشتید؟ به نظر شما مشکل رژیم ها کجاست؟ آیا غذای سالم را ترجیح می دهید تا رژیم؟ لطفاً افکار و تجربیات خود را با جامعه ما به اشتراک بگذارید!