افسردگی و 6 ماده غذایی برای مقابله با آن


افسردگی می تواند بر همه جنبه های زندگی شما تأثیر بگذارد ، از روابط اجتماعی گرفته تا اعتماد به نفس. گاهی اوقات ممکن است احساس شکست و درماندگی کنید ، اما تنها راه موفقیت پشتکار و تلاش است.

عوارض افسردگی

با کنترل برخی از جزئیات زندگی می توانید عوامل از بین رفته افسردگی را کاهش دهید. یکی از این عوامل نوع رژیم غذایی شما است. برخی از غذاهایی که می خورید مانند قندها و کربوهیدرات ها می توانند علائم شما را بدتر کنند.

سلامت جسمی و روانی دو عامل هستند که رشد یکی به رشد دیگری بستگی دارد. با حفظ بدن سالم ، سلامت روان را نیز تضمین می کنید. سلامت جسمانی کاملاً به تغذیه بستگی دارد.

خوشبختانه غذاهایی هستند که به طور خاص بر افسردگی تأثیر می گذارند و شما می توانید با مصرف آنها تا حد زیادی بیماری را کنترل کنید. در این مقاله با 6 ماده غذایی موثر در کاهش افسردگی آشنا می شوید.

  1. آجیل و دانه ها

روزانه یک مشت بادام ، آجیل یا دانه های چیا به اسیدهای چرب امگا 3 خود بدهید. این اسیدهای چرب به راحتی از طریق غشای مغز حرکت می کنند تا پیوندهای عصبی را تقویت کرده و خلق و خوی شما را بهبود بخشد.

تحقیقات نشان می دهد که برخی اسیدهای چرب می توانند در کاهش افکار خودکشی و همچنین کاهش التهاب در بدن مثر باشند.

تحقیقات بیشتری برای پاسخهای قطعی مورد نیاز است ، اما افرادی که رژیم غذایی غنی از امگا 3 دارند – مانند رژیم مدیترانه ای – از سلامت کلی بهتری برخوردارند.

رژیم غذایی مناسب باعث کاهش افسردگی ، بیماری های قلبی عروقی و مرگ زودرس می شود. مطالعات نشان داده است که مصرف مکمل های امگا 3 علائم یک اختلال افسردگی را کاهش می دهد.

افسردگی و تغذیه

  1. حرارت

بلوبری ، توت سیاه و تمشک سرشار از آنتی اکسیدان های ضد التهابی هستند. التهاب در طولانی مدت باعث آسیب به سیستم گوارشی و مغز می شود و به زودی می تواند دوره های افسردگی را افزایش دهد.

دانشمندان اغلب یک اختلال افسردگی عمده را با وجود نشانگرهای التهابی مرتبط می دانند. شرایطی که باعث التهاب مغز می شود ، مانند مولتیپل اسکلروزیس ، اغلب با افسردگی بالا همراه است.

تمشک سیاه دارای ارزش (ORAC) بیش از 19000 میکرومول در 100 گرم است. این مقدار محو شدن رادیکال اکسیژن است که میزان آنتی اکسیدان ها را در غذا اندازه گیری می کند.

تمشک همچنین حاوی اسید آلژنیک و روتین است. این مواد شیمیایی با رادیکال های آزاد که باعث التهاب می شوند مبارزه می کنند.

Fas Acas دارای بالاترین سطح آنتی اکسیدان ها با ORAC 73000 است. اگر میوه های تازه پیدا نکردید ، می توانید میوه های خشک و خشک را جایگزین کنید ، زیرا بیشتر مواد معدنی و مواد مغذی خود را حفظ می کنند.

  1. سبزیجات سبز تیره

سبزیجات برگ دار ریزمغذی هایی مانند ویتامین C ، ویتامین K ، منیزیم و روی هستند. این دسته شامل غذاهایی مانند کلم پیچ ، کاهو و اسفناج است.

منیزیم با کنترل غدد فوق کلیوی (مسئول ترشح آدرنالین و کورتیزول) خلق و خو را تنظیم می کند. این ماده در مغز از جذب بیش از حد این هورمون های استرس جلوگیری می کند و آرامش را افزایش می دهد و عصبانیت را کاهش می دهد.

ویتامین C باعث بهبود خلق و خو می شود و کمبود آن می تواند افسردگی و اضطراب را تشدید کند.

کمبود مواد مغذی و مواد معدنی در بدن کارایی و از دست دادن انرژی را کاهش می دهد. در این حالت ، انگیزه و علایق خود را از دست می دهید ، که دو نشانه قوی افسردگی هستند.

البته این علامت لزوماً به معنای افسردگی نیست ، اما اگر در دراز مدت درمان نشود ، می تواند منجر به افسردگی شود. بهتر است سبزیجات را خام یا کمی بخارپز بخورید ، بنابراین بیشتر غذاهای گیاهی توسط شما ذخیره و مورد استفاده قرار می گیرد.

  1. غلات کامل

غلات کامل سرشار از سلنیوم و تریپتوفان هستند که با بهبود حافظه و خلق و خوی ارتباط دارند. تریپتوفان برای تولید سروتونین (هورمونی که شما را خوشحال می کند) ضروری است. سروتونین هم در روده و هم در مغز وجود دارد ، به این معنی که کمبود در یک مکان هر دو را تحت تأثیر قرار می دهد.

دانشمندان این رابطه را محور روده و مغز می نامند – آنچه می خورید بر عملکرد مغز شما تأثیر می گذارد.

غلات کامل کربوهیدراتهای پیچیده سالمتر و کمتر از کربوهیدراتهای ساده قند دارند. کربوهیدرات های ساده شامل غذاهایی مانند آب نبات و بستنی است. دفعه بعد که هوس کربوهیدرات کردید ، از غلات کامل به جای شکر فرآوری شده استفاده کنید.

افسردگی و گوجه فرنگی

  1. گوجه فرنگی

گوجه فرنگی حاوی مقدار زیادی فولات و یک آنتی اکسیدان به نام لیکوپن است. فولات پروتئین های جدیدی ایجاد می کند و آنها را به انرژی تجزیه می کند که بدن می تواند از آن استفاده کند.

همچنین به تولید گلبول های قرمز کمک می کند. کمبود فولات باعث کم خونی می شود که می تواند منجر به علائم افسردگی مانند خستگی و عصبانیت شود.

اگر سطح لیکوپن بدن شما به طور مداوم پایین باشد ، ممکن است افسرده شوید. لیکوپن باعث ایجاد رنگ قرمز روشن در گوجه فرنگی می شود.

دانشمندان دریافتند که این ماده ممکن است در مبارزه با سرطان و کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی موثر باشد. افرادی که استرس اکسیداتیو بالایی دارند می توانند از گوجه فرنگی استفاده کنند زیرا لیکوپن یک عامل ضد التهابی عالی است.

افسردگی و طرفداری

  1. وکیل

آووکادو از بسیاری جهات بسیار مفید است. این میوه حاوی مقادیر زیادی اسیدهای چرب امگا 3 ، تریپتوفان و آنتی اکسیدانی به نام لوتئین است.

لوتئین می تواند عملکرد شناختی و حافظه را بهبود بخشد و سطح بالایی از آن در بافت مغز وجود دارد. فعال نگه داشتن ذهن خطر ابتلا به بیماریهای دژنراتیو مغزی را کاهش می دهد.

یک مطالعه نشان داد که فردی که روزانه 6 ماه آووکادو می خورد ، حافظه و حل مشکلات خود را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.

لوتئین همچنین با کاهش استرس روانی همراه است ، زیرا می تواند تولید کورتیزول را تنظیم کند. این آنتی اکسیدان ، همراه با تریپتوفان و اسیدهای چرب ، باعث ایجاد ذهن قوی تر و روحیه کلی بهتر می شود.

درمان افسردگی

رژیم غذایی کلید سلامتی است

بسیاری از مردم از رژیم غذایی برای بهبود سلامت روانی خود غافل می شوند ، چه به دلیل کمبود اطلاعات و چه کمبود غذا.

با این حال ، تغذیه سالم یکی از مهمترین کلیدها برای بهبود وضعیت بدن و روح است. دستیابی به سلامت کامل بدون نظارت و کنترل تغذیه مشکل است.

بنابراین از این پس برای مبارزه با افسردگی و مشاهده تاثیرات آن بر سلامت جسمی و روحی خود ، بیشتر این غذاها را در رژیم غذایی روزانه خود قرار دهید.

اولین مرکز مراقبت های بهداشتی با دارا بودن مجوز رسمی از وزارت بهداشت و سالها تجربه در زمینه مراقبت در منزل و خدمات پرستاری ، با کادر مجرب و متخصص خود آماده خدمت رسانی مستمر به شهروندان عزیز می باشد.

پرسنل مجرب این مرکز در قالب پرستاران سالمند ، پرستاران بیمار و پرستاران اطفال همواره با در نظر داشتن آخرین استانداردهای خدمات مراقبت و پرستاری خدمات ارائه کرده و آسایش و امنیت شما عزیزان را در اولویت اصلی خود قرار داده اند.

برای دریافت اطلاعات تکمیلی ، تنها کافی است با کارشناسان این مرکز تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید.
هشدار! این مقاله فقط برای اهداف آموزشی است و برای استفاده از آن باید با پزشک یا متخصص مشورت کنید.
لطفاً به این مقاله امتیاز دهید.

دیدگاهتان را بنویسید