اجرای کوکی ها: اهداف من برای سال ۲۰۲۲


سلام برای یک سال جدید! اگرچه امروز هیچ تفاوتی با دیروز ندارد (درست مانند زمانی که در اواخر این ماه از ۳۹ سالگی به ۴۰ سالگی می‌روم، روز قبل همان فرد روز بعد خواهم بود) روزها

همانطور که می دانید، من نیز عاشق تعیین اهداف سال نو هستم. آنها را قطعنامه‌های کلیشه‌ای سال نو بنامیم، اما نمی‌توانم از این که تخته سنگی که در مقابلم قرار دارد هیجان زده نشم – یک سال تمام!

دیروز در مورد اهدافی که در سال گذشته به آنها دست یافتم و اینکه آیا آنها را تکمیل می کردم یا نه نوشتم. سال گذشته برای من خوب نبود – اصلا. نه فقط به خاطر اهداف، بلکه به این دلیل که احساس می کردم هیچ چیز درست پیش نمی رود. من در تمام سال دردهای طاقت فرسایی داشتم و بعد از ۱۰۰۰۰ آزمایش، هنوز پاسخی جز “فیبرومیالژیا” ندارم. من در نهایت پذیرفتم که احتمالاً از بین نخواهد رفت، بنابراین باید یاد بگیرم که با آن زندگی کنم. اما واقعا سال گذشته را بد کرد.

شروع سال جدید از امروز هیجان انگیز است! بسیاری از مشکلات – مانند درد – را حل نمی کند، اما من را برای کار روی اهداف جدید هیجان زده می کند. در برنامه ریز جدید من برای سال ۲۰۲۲، جا برای نوشتن پنج هدف اصلی وجود دارد – اهداف بلندمدت که به گام های کوچک نیاز دارند – بنابراین در اینجا اهداف من برای سال ۲۰۲۲ وجود دارد …

۱. بقیه وزنی را که در چند سال گذشته به دست آورده اید از دست بدهید. در حالت ایده آل، در یک دنیای عالی، این وزن من را به ۱۳۰-۱۳۵ پوند کاهش می دهد. اما تا زمانی که به آنجا نرسم واقعاً نمی دانم. من هدفم را ۱۳۳ عنوان می کنم، اما فقط می خواهم در اندام و لباسم احساس راحتی کنم و می خواهم بدون جنگ مداوم بتوانم آن را حفظ کنم. بنابراین باید روی عادت هایی کار کنم که بتوانم برای همیشه حفظ کنم.

جالب اینجاست که من امسال تمرکز جدیدی در رژیم غذایی خود دارم (وقتی می گویم “رژیم” منظورم یک رژیم غذایی روزانه است، نه یک روش کوتاه مدت غذا خوردن برای کاهش وزن). من برای شمارش کالری برنامه ریزی می کنم (تنها چیزی که در دراز مدت برای من مفید بوده است)، اما می خواهم به شدت روی دریافت فیبر بیشتر تمرکز کنم.

فکر می‌کنم افزودن فیبر یک راه جایگزین برای گفتن اینکه من «سالم غذا می‌خورم» خواهد بود – تغذیه سالم یک جمله کلی است. من نمی‌خواهم از خوردن غذاهای مورد علاقه‌ام دست بکشم، بنابراین تمرکزم را روی تهیه غذاهای مورد علاقه‌ام که حاوی مقدار زیادی فیبر هستند، می‌کنم. من دستور العمل های زیادی دارم که حاوی لوبیا، عدس، برنج قهوه ای و نخود است. من هم عاشق میوه هستم. خوردن یکسری دستور العمل هایی که فقط به دلیل داشتن فیبر زیاد از آنها لذت نمی برم به سرعت شکست می خورند، بنابراین با تهیه غذاهایی که واقعاً دوستشان دارم (که اتفاقاً فیبر زیادی دارند) کار بسیار آسان تر خواهد بود.

همچنین می خواهم روزی ۴ لیتر آب بنوشم. من عادت به نوشیدن آب را در برخی مواقع از خود دور کرده ام (یک تن آب خورده ام) و همیشه وقتی به خوبی کم آب شده ام احساس بهتری دارم. وقتی آب کافی دریافت نمی کنم دستانم متورم شده و از این احساس متنفرم! بنابراین سعی می کنم روزی چهار بار یک لیتر آب بنوشم.

۲. حداقل ۳ مایل، ۳ روز در هفته بدوید. وقتی اوایل امسال به دویدن برگشتم، ۳ مایل، ۳ روز در هفته خیلی خوب کار می‌کردم. زمانی که سعی کردم اوضاع را تغییر دهم، آن را به خوبی انجام ندادم. دوست دارم بتوانم یک برنامه در حال اجرا را با هدف دنبال کنم، اما در حال حاضر این بهترین کار برای من خواهد بود. وقتی در سال ۲۰۱۰ شروع به دویدن کردم، “قاعده” من این بود که ۳ روز در هفته ۳ مایل بدوم. این مقدار زیادی نیست، اما مطمئناً بیش از هیچ است! و شاید روزی دوباره نیاز به تمرین برای چیزی را احساس کنم.

۳. روی تمرین زبان عشق مردم کار کنید. اگر ۵ زبان عشق را نخوانده اید، نمی توانم آن را به اندازه کافی توصیه کنم. زندگی و به خصوص رابطه را تغییر می دهد (بهتر). من حتی یک کتاب Love Languages ​​برای نوجوانان خریدم تا بچه هایم بخوانند. من زبان‌های جری را می‌دانم و بچه‌ها آن را دوست دارند، بنابراین تا آنجا که ممکن است آن را به کار می‌برم. من به خصوص در لمس فیزیکی وحشتناک هستم. برای برخی افراد، بغل کردن و بوسیدن به طور طبیعی اتفاق می افتد. من واقعاً کاش می توانستم یکی از این افراد باشم! من می خواهم روی آن کار کنم

۴. از اول صبح شروع به حرکت بدنم کنید. وقتی صبح از خواب بیدار می شوم، درد من بدترین است، بنابراین معمولاً غیرفعال هستم – نشسته و کتاب می خوانم، تلویزیون تماشا می کنم، بازی با تلفنم انجام می دهم یا هر چیز غیرمولد دیگری که بدنم آنقدر سفتی احساس نمی شود و دردناک امیدوارم با انجام یک کار فعال در صبح، سریعتر احساس بهتری داشته باشم: شروع به شستشو، آماده سازی شام، پیاده روی هوایی، دویدن، انجام حرکات کششی و غیره.

۵. روی مهارت های افراد کار کنید. من در ملاقات با افراد جدید یا گفتگوی کوتاه وحشتناک هستم. من اضطراب اجتماعی وحشتناکی دارم. من می خواهم روی این کار کار کنم تا زمانی که با او احساس راحتی بیشتری کنم. با توجه به اینکه COVID تعاملات اجتماعی را بسیار محدود کرده است، کاملاً کامل نیست، اما وقتی فرصت‌هایی پیش بیاید، تمام تلاشم را می‌کنم.


و هاها! فکر می‌کنم اینها اهداف خوبی هستند که باید در طول سال روی آنها کار کرد – نه فقط اهداف سیاه و سفید فردی. امروز خوب گذشت! فقط یک روز است، اما من در حال حاضر احساس خوبی دارم. بیایید امیدوار باشیم که بقیه سال ۲۰۲۲ نیز همین روند را طی کند 😉

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر