آنچه بحث جنسی شما در مورد هورمون های شما می گوید – سلامتی ارین هولت



این الگوهای قدیمی و عمیق اعتقادی را نادیده نگیرید. آنها می توانند به کاهش میل جنسی شما کمک کنند. اما ، اگر شما معمولاً میل جنسی قوی و سالمی دارید و ناگهان یک پنی را شعله ور می کند ، این می تواند نشان دهنده تغییر هورمونی باشد.

استرس و خستگی آدرنا

این ایده که ما باید بسیار مولد باشیم تا احساس لیاقت کنیم ، ما را خیلی دور می کند. کمال گرایی ما را در حرکت بیش از حد نگه می دارد. تلاش برای خوب عمل کردن ، خدمت رسانی و ظاهر خوب در حالی که باعث می شود ما را بزرگنمایی کند. من آن را سندرم زن مدرن آمریکایی می نامم. این بسیار رایج است و من آن را با بسیاری از مشتریانم می بینم.

Your Hormone Revival ™ ، برنامه تعادل هورمونی 12 هفته ای من ، به همه این موارد می پردازد ، اما در اینجا تصویری از این که چگونه از نظر فیزیولوژیکی بر ما تأثیر می گذارد ، آمده است:

محور HPA (محور آدرنال هیپوتالاموس هیپوفیز) یک کنترل فرمان برای پاسخ به استرس شما است. قرار است در طول استرس حاد شروع شود – این واکنش ما در مبارزه یا فرار است – و پس از پایان استرس حاد خاموش می شود و ما را در حالت پاراسمپاتیک خود قرار می دهد ، که حالت تنظیم کننده بدن و هورمون های ما است.

متأسفانه امروزه به ندرت از بین می رود. بنابراین ما دائماً تولید هورمون استرس را تحریک می کنیم و هرچه بیشتر این کار را انجام دهیم ، تمرکز ما بر سایر هورمون ها ، مانند تیروئید و هورمون های جنسی کمتر است.

به عنوان موجودات بیولوژیکی ، دو هدف اصلی ما بقا و تولید مثل است. اما ما همیشه بقا را بر تولید مثل اولویت می دهیم.

بنابراین مواردی در سطح محور HPA – که اغلب خستگی آدرنال نامیده می شود – می تواند به خودی خود میل جنسی پایین و همچنین عدم تعادل هورمونی را در پی داشته باشد. اگر بدن شما فکر می کند که در یک وضعیت زنده یا مرده است ، شما را تحریک نمی کند که اجازه دهید همه لبه ها برای تولید مثل بروند. بدن شما باهوش است. این تلاش نخواهد کرد که کودکان را در یک محیط ناامن تصور کند. به همین دلیل استرس و مشکلات غده فوق کلیوی عامل اصلی ناباروری هستند.

سایر مشکلات هورمونی که می توانند باعث کاهش میل جنسی شوند:

پروژسترون پایین

پروژسترون یک هورمون جنسی زن است که رحم را برای بارداری آماده می کند. این عمل در تخمدان ها قبل از یائسگی و در یائسگی آدرنال انجام می شود.

علائم کاهش پروژسترون:

بینایی جنسی پایین

اضطراب ، عصبانیت ، تغییر خلق و خو

قاعدگی نامنظم ، چرخه کوتاه یا لکه بینی در اواسط چرخه

هارپرودو

گرفتگی عضلات

آکنه

نوسانات خلقی

بی خوابی یا اختلال خواب

حساسیت به سینه

سردرد و میگرن

افزایش وزن

علل پایین بودن پروژسترون:

استرس مزمن و مقررات زدایی HPA

کلسترول کم / رژیم غذایی کم چرب: کلسترول بلوک اصلی برای همه هورمون های شما از جمله هورمون تیروئید است. ما برای تولید پرگننولون (که اغلب مادر همه هورمون ها نامیده می شود) به کلسترول نیاز داریم و سپس به پروژسترون تبدیل می شود.

کم چربی بدن ، اختلال در خوردن ، محدودیت کالری ، ورزش بیش از حد

کم کاری تیروئید

PCOS

سطح بالای پرولاکتین

کنترل استروژن: یا استروژن بیش از حد تولید می کنید ، از طریق رژیم غذایی یا محیط در معرض استروژن زیاد قرار می گیرید ، یا استروژن شما با پروژسترون نامتعادل است.

استروژن کم

“استروژن” نام دسته ای از هورمون ها از جمله E1 (استرون) ، E2 (استرادیول) و E3 (استریول) است. مانند پروژسترون ، استروژن عمدتا در تخمدانها قبل از یائسگی و در یائسگی آدرنال تولید می شود. استروژن یک هورمون ساخته شده است – رشد و بلوغ اندام های تناسلی و سینه را تحریک می کند ، ضخامت مخاط واژن را افزایش می دهد و همچنین باعث آبرسانی به پوست می شود.

علائم کاهش استروژن:

عفونت های کبدی ، عفونت های مجاری ادراری ، خشکی واژن ، مقاربت دردناک (این موارد باعث می شود فرد کمتر رابطه جنسی داشته باشد)

میل جنسی پایین

گرگرفتگی ها

عرق شبانه

بیخوابی

مه روانی

خطای حافظه

سردرد

افسردگی

ضربان قلب

پوست خشک

از دست دادن استخوان

علل کاهش استروژن:

یائسگی ، یائسگی

استرس مزمن ، شکست محور HPA

کلسترول پایین ، رژیم غذایی کم چربی

کم چربی بدن

کمبودهای تغذیه ای

غذاهای حساس

زایمان

شیر دادن

پیشگیری از بارداری هورمونی

تستوسترون پایین

ما این را به عنوان “هورمون مردانه” در نظر می گیریم ، اما زنان نیز این کار را انجام می دهند و به آن نیاز دارند. (به عنوان مثال ، ما به سطوح تستوسترون سالم برای پذیرش پیشرفت جنسی شریک زندگی خود نیاز داریم.)

در حالی که مردان این کار را در بیضه ها انجام می دهند ، ما این کار را در تخمدان ها و کمی در غدد فوق کلیوی انجام می دهیم. حدود 50 from از تبدیل آندروژن ها ، از جمله DHEA ناشی می شود.

بنابراین کمبود DHEA همچنین می تواند به کاهش تستوسترون کمک کند. DHEA یک هورمون استرس است و با استرس مزمن و خستگی آدرنال می تواند کم باشد.

DHEA به طور طبیعی با افزایش سن کاهش می یابد ، اما استرس مزمن سطح DHEA را به طور زودرس کاهش می دهد.

علائم کاهش تستوسترون:

میل جنسی پایین

خستگی

خشکی واژن

اضطراب / اضطراب / ترس

دردها / دردها

تفکر غم انگیز

مشکلات حافظه

توده عضلانی کم

افزایش وزن

پوست چروکیده

تضعیف گونه ها

لبهای نازک

علل کاهش تستوسترون:

کلسترول کم ، رژیم کم چربی

چربی کم بدن ، ED ، محدودیت کالری ، ورزش بیش از حد

استرس مزمن ، شکست محور HPA

کمبودهای تغذیه ای

رژیم بد

اختلال در تنظیم قند خون

چربی های ترانس ، سویا ، الکل ، شکر تصفیه شده – همه با میزان پایین T مرتبط هستند

سیگار کشیدن علف های هرز – کم T

چاقی: بافتهای چربی / سلولهای چربی ما می توانند T را با طعم دادن به E تبدیل کنند

استروژن بیش از حد

کپک + بیوتوکسین

استرس اکسیداتیو (فلزات سنگین ، عفونت)

کم کاری تیروئید

برخی از داروها – کورتیکواستروئیدها ، استاتین ها ، مواد مخدر ، مسدود کننده های بتا ، ISR ، BC

از رژیم غذایی غنی و مغذی استفاده کنید.

می توانید از اصول توصیف شده در Fueled + Fit ™ برای تغییر غذاهای کامل غنی از مواد مغذی به غذا استفاده کنید.

قند خون خود را متعادل کنید.

پروژه سازگاری کربوهیدرات ها از اصول کم چربی کربن برای بهینه سازی سلامت و متابولیسم شما استفاده می کند. ما برای ساخت هورمون به چربی و کلسترول نیاز داریم ، بنابراین رژیم های غذایی با چربی بیشتر به بازسازی هورمون ها کمک می کند.

راههایی برای مدیریت استرس خود بیابید.

قسمت 63 پادکست Funk’tional Nutrition را به عنوان نقطه شروع گوش دهید.

از مسیرهای سم زدایی فاز 1 و فاز 2 کبد حمایت کنید.

سلامت کبد و سم زدایی مناسب برای تعادل هورمونی ضروری است. پروژه سازگاری با کربوهیدرات * به مواد غذایی به عنوان دارویی برای سلامت کبد نزدیک می شود.

هورمون های محیطی را از تصویر حذف کنید.

شما نمی خواهید همچنان خود را در معرض مواد شیمیایی شیمیایی قرار دهید که هورمون های شما را به هم می زند و در عین حال سعی در ایجاد تعادل هورمونی دارید. در اینجا مواردی وجود دارد که باید از آنها اجتناب کنید:

پلاستیک ها

پلاستیسیته ها اختلالات غدد درون ریز هستند – آنها هورمون های شما را تجمع می دهند. تا آنجا که ممکن است و تا آنجا که ممکن است اجتناب کنید. اجازه ندهید غذای شما روی پلاستیک بنشیند. هرگز غذای خود را روی پلاستیک ذخیره یا گرم نکنید. سلامت خود را به جای راحتی انتخاب کنید.

محصولات و لوازم آرایشی و بهداشتی شخصی

بسیاری از محصولات محبوب (حتی محصولات لوکس) حاوی زنستروژن ها هستند که مواد شیمیایی هستند که استروژن را در بدن تقلید می کنند. این باعث ایجاد عدم تعادل هورمونی در بدن می شود.

شرکت مورد علاقه من برای استفاده و نگهداری Beautycounter است.

پاک کننده ها و سایر محصولات خانگی

سخت به هر چیزی با رایحه مصنوعی مانند شمع های معطر ، مواد افزودنی گلاد ، صابون های معطر دست ، اسپری حمام و غیره.

من پاک کننده های غیر سمی را دوست ندارم:

اصول اولیه

نروژ

DIY (من از پراکسید هیدروژن ، آب + اسانس استفاده می کنم)

پاک کننده های همه منظوره doTERRA و Young Living نیز مورد علاقه هستند

آب تصفیه نشده

قسمت 68 پادکست تغذیه Funk’tional درباره آب تمیز بود – و اینکه چگونه چیزهایی مانند هورمون ها می توانند در آب آشامیدنی ما ظاهر شوند.

اگر به دنبال بازگرداندن تعادل و عملکرد هورمونی هستید ، واقعاً می خواهید با یک شیوه زندگی ، تغذیه عمیق ، اجتناب از قرار گرفتن در معرض اختلالات هورمونی محیطی و احتمالاً افزودن برخی مکمل ها و گیاهان دارویی شروع کنید. این موارد در کنار هم بسیار قدرتمند هستند تا ذخایر طبیعی را بازیابی کرده و تاب آوری را بازیابند. این دقیقاً همان کاری است که ما در فرایند 12 هفته ای احیای هورمون شما انجام می دهیم.



دیدگاهتان را بنویسید