آنها چه هستند و چگونه بر سلامت شما تأثیر می گذارند


آنها چه هستند و چگونه بر سلامت شما تأثیر می گذارند

اکسیژن برای بدن ضروری است ، اما بیش از حد می تواند عواقب منفی مختلف سلامتی را ایجاد کند. بدن ما دائماً مولکول های اکسیژن دار که وارد جریان خون ما می شوند را اداره می کند. این مولکول ها که به عنوان رادیکال های آزاد شناخته می شوند ، می توانند از منابع زیادی ناشی شوند ، که برخی از آنها را همیشه نمی توانیم کنترل کنیم ، مانند هوایی که تنفس می کنیم یا محیط ما ، اما وظیفه من نیست که شما را بترسانم ، بنابراین من می خواهم بر منابع رادیکال آزاد تمرکز کنم که می توانیم به عنوان غذاهایی که می خوریم و نوشیدن، داروهایی که می خوریم یا استفاده از الکل و دخانیات.

استرس اکسیداتیو و تغذیه

همانطور که باعث می شود این سیب سریعتر پوسیده شود ، استرس اکسیداتیو نیز باعث پیری سریع غیر ضروری می شود.

اکسیژن رسانی زمانی اتفاق می افتد که یک مولکول یک اتم اکسیژن اضافی را حمل کند ، که باعث بی ثباتی آن می شود. هنگامی که اکسیژن در بدن تجزیه می شود و اکنون یک اتم واحد با الکترون های فرد است. الکترونها ترجیح می دهند دو برابر باشند بنابراین این اتمها ، که اکنون رادیکالهای آزاد هستند ، بی رحمانه به دنبال الکترونهای دیگر برای جفت شدن هستند. قبل از اینکه آنها را بیش از حد دست کم بگیرم ، اجازه دهید به این نکته اشاره کنم که رادیکال های آزاد در واقع عنصر اساسی زندگی هستند. آنها به بدن اجازه می دهند هوا و غذا را به انرژی تبدیل کند و به سیستم ایمنی بدن در حمله به مهاجمان خارجی کمک می کند. با این حال ، اگر اجازه داده شود بیش از حد تجمع کنند ، می توانند به سلول های ما آسیب برسانند و باعث ایجاد آن شوند استرس اکسیداتیو که می تواند منجر به برخی مشکلات سلامتی شود.

الکترونها را می توان از پروتئین ها و DNA ربوده و آنها را همانطور که هستند می سازد

اغلب اولین علائم استرس اکسیداتیو می تواند به عنوان مشکلات پوستی مانند پسوریازیس ، اگزما یا حتی لکه ها ظاهر شود. اغلب اوقات مقصر آرتروز است ، که می تواند به عنوان یک درد مفاصل جزئی شروع شود اما در صورت عدم کنترل به سرعت باعث از بین رفتن مفصل می شود. همچنین مسئول افزایش سن و عدم تطابق از سن تقویمی تا سن داخلی است. همه اینها در مقایسه با احتمال بیماریهای جدی تر سطحی به نظر می رسد. پروتئین ها و DNA می توانند الکترون ها را از بین ببرند ، آنها را به آنچه هستند تبدیل کنند ، و باعث جهش شوند ، که می تواند منجر به سرطان ، آلزایمر ، پارکینسون و سایر بیماری های مخرب شود. یکی دیگر از عوارض جانبی رایج این است تصلب شرایین ناشی از کلسترول و چربی های اکسید شده در غذاهای سرخ شده در روغن های گیاهی هیدروژنه و تصفیه شده ، باعث التهاب عروق می شود که می تواند باعث انسداد شود.

آنتی اکسیدان ها نقش مهمی در جلوگیری از استرس اکسیداتیو دارند. منبع اصلی آنها از طریق غذای ما است ، بنابراین وقتی رژیم غذایی ما از نظر غذای اکسیده شده بسیار سنگین و از نظر غذاهای سالم غنی از آنتی اکسیدان بسیار سبک باشد ، استرس اکسیداتیو را تجربه می کنیم. ویتامین های موجود در غذاهای ما مانند بتاکاروتن و ویتامین C و E آنتی اکسیدان های طبیعی هستند ، اما مصرف آنها به عنوان مکمل – یا حتی افزایش مصرف آنها از طریق رژیم غذایی – ممکن است همیشه آسیب هایی که می تواند منجر به بیماری شود را به طور موثری برطرف نکند. به همین دلیل بسیار مهم است که فعال باشید و رژیم غذایی از غذاهای کامل تازه که فرآوری نشده ، سرخ نشده و یا با کودهای شیمیایی یا حشره کش ها رشد نمی کنند استفاده کنید.

برای اکثر مردم ، در واقع چنین است برای افزایش غذاهایی که چربی اشباع بیشتری دارند ، سالم تر است وقتی با مصرف بیشتر سبزیجات ، مصرف کمتر کربوهیدرات ها و حذف قندهای تصفیه شده و غذاهای فرآوری شده متعادل شود. غذا خوردن بیرون می تواند مشکلات زیادی داشته باشد ، بنابراین اگر این کار را کردید ، به جای سرخ کردنی غذاهای برشته یا پخته سفارش دهید ، به جای سرخ شده ، سالاد کنار غذا انتخاب کنید ، به جای نان سفید ، ماکارونی یا برنج ، غلات کامل را انتخاب کنید و تمام تلاش خود را برای کنار گذاشتن دسرها انجام دهید. ، مملو از قندهای تصفیه شده

بنابراین مهم است که سبزیجات را در رژیم غذایی خود ، هر وعده غذایی ، هر روز قرار دهید

به ویژه افزایش مصرف کلی سبزیجات تازه بسیار مهم است. سبزیجات برگ تیره ، سبزیجات چلیپایی ، سبزیجات دارای نشاسته کم و سبزیجات دارای نشاسته زیاد متوسط ​​همه مهم است که در رژیم غذایی شما ، هر وعده غذایی ، هر روز گنجانده شود. همچنین مهم است که میوه های تازه وارد کنید و اگر از آنها لذت می برید ، سبزیجات دریایی فوق العاده مغذی هستند. من در پست اصلی بعدی خود در مورد بهترین میوه ها و سبزیجات برای انتخاب و نحوه پردازش آسان آنها در دستور العمل های مورد علاقه خود ، جزئیات بیشتری خواهم داد.

مهم است که به خاطر داشته باشید که تغذیه سالم نیازی به پیچیدگی ، تجمل و گران قیمت ندارد. مهم نیست که چقدر در مورد “غذاهای فوق العاده” در رسانه ها می شنوید ، خوردن گوجی بری و تهیه زردچوبه هر روز خوب است ، اما اگر پایه غذایی سالم نخورید ، شماره گیری را در سلامت کلی شما چندان تکان نمی دهد. به همچنین ممکن است در مورد پودرها و معجون های شیک زیادی بشنوید ، اما در مورد آنها نیز چنین است که برای تکمیل یک رژیم غذایی سالم خوب هستند اما هرگز جایگزین نمی شوند.

همچنین رژیم غذایی گیاهی را بسیار با دقت رعایت کنید ، اما آنچه در مورد آن نمی شنوید ، کمبودهایی است که اغلب ناشی از اجرای نادرست رژیم غذایی و عدم وجود مکمل مناسب است. اگر از نظر اخلاقی در خوردن حیوانات مشکلی ندارید و می خواهید با کیفیت بالا انتخاب کنید ، می توانید تخم مرغ ، ماهی ، گوشت گاو ، مرغ ، خوک ، شکار وحشی و برخی از محصولات لبنی را در رژیم غذایی خود قرار دهید و از سلامت مطلوب بدون نیاز برخوردار شوید. به مکمل مصرف کنید اگر واقعاً برای شما یک مسئله اخلاقی است یا از غذاهای حیوانی لذت نمی برید یا شاید به محیط زیست اهمیت می دهید ، با یک متخصص تغذیه مشورت کنید تا بدانید چگونه می توانید با خیال راحت از رژیم غذایی سبزیجات استفاده کنید. ، یک راه سالم همچنین یک پست آینده خواهم گذاشت که مقایسه تغذیه حیوانات با رژیم غذایی گیاهی و تأثیرات مربوطه آنها بر سلامتی و محیط زیست را توضیح می دهد.

یک رژیم متعادل و متنوع تمام ویتامین ها ، مواد معدنی و آمینو اسیدهای مورد نیاز برای سالم نگه داشتن سیستم ایمنی بدن و آنتی اکسیدان های مورد نیاز برای جلوگیری از استرس اکسیداتیو و بیماری هایی که می تواند ایجاد کند را در اختیار شما قرار می دهد. علاوه بر موارد ذکر شده در بالا ، پست بعدی دیگری به نحوه هضم خوب برای اطمینان از این نکته اطمینان می دهد که وقتی خوب غذا می خورید ، تمام مواد مغذی ضروری را نیز به درستی جذب می کنید.

دیدگاهتان را بنویسید